محدوده های کاری

حقوق حاکم بر فضای مجازی

حقوق حاکم بر فضای مجازی ، حوزه های کاری موسسه حقوقی بیان امروز

گشت و گذار در فضای مجازی در واقع به معنای ورود به قلمرویی ناشناخته است. میتوان گفت ویژگی اصلی جهان معاصر، تحولات بنیادین در حوزه‏ ی اطلاعات است. فضای مجازی از یک طرف این امکان را فراهم ساخته است تا رایانه ‏های شخصی از سرتاسر جهان به یکدیگر متصل شوند و با حذف مرزهای زمان و مکان، منجر به شکل‎گیری روابطی پیچیده شده است. در این راستا، با کمک شبکه‏ های دیجیتالی و ماهواره ‏ای نیز رسانه‏ ها قادر به انتقال اطلاعات در کوتاه‏ترین زمان ممکن هستند. از طرف دیگر، گسترش روز‏افزون فضای مجازی بر ضرورت تصویب قوانین مدرن و تنظیم و اصلاح مقررات موجود، افزوده است. لذا تحولات مذکور نیازمند حقوقدانانی است که به بررسی و تجزیه و تحلیل عناصر گوناگون فضای مجازی بپردازند.

رشد فضای مجازی باعث شده است که برخی افراد از جمله نخبگان، فعالیت‏هایی نوآورانه را در این فضا آغاز کنند؛ لذا آشنایی با قوانین و مقرراتی که بر فضای مجازی حاکم هستند بسیار حائز اهمیت است؛ از جمله قانون تجارت الکترونیک، قانون نظام صنفی، قانون جرایم رایانه ‏ای، قانون حمایت از حقوق مصرف‏ کنندگان و آیین ‏نامه‏ ی اجرایی آن و همچنین آشنایی با مقدمات لازم برای چنین فعالیت‏ هایی از جمله کسب مجوز قانونی و تهیه‏ ی پیش‏نویس توافقنامه با کسانی که قصد همکاری دارند و غیره. در عین حال، باید توجه داشت که فضای مجازی بستری را نیز برای سوء‏استفاده ‏ی افراد فراهم می‏کند؛ و عده‏ای ممکن است در جهت منافع شخصی خود مرتکب جرایمی در این حوزه شوند. جرایمی که بدون فضای مجازی اصلا وجود نداشت.

موسسه‏ ی حقوقی بیان امروز با وجود وکلا و متخصصین با تجربه در این زمینه، آماده ‏ی ارائه‏ ی مشاوره و خدمات حقوقی  به مشتریان خود می‏باشد. خدمات مذکور در حوزه‏ های مختلف از جمله موارد ذیل ارائه می‏شوند: تمام خدمات مربوط به بازاریابی و کسب و کار مانند ثبت شرکت، کسب مجوز کسب و کارهای آنلاین، اقدامات قانونی در خصوص دسترسی غیر مجاز، شنود غیر مجاز، جاسوسی رایانه‏ ای، جعل رایانه ‏ای، گواهی امضای الکترونیک، هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی، سرقت و کلاهبرداری رایانه ای، برداشت پول از کارت‏های اعتباری و غیره.

بیشتر بخوانید:

موسسه حقوقی

قوانین حاکم بر فضای مجازی

نشر اکاذیب در فضای مجازی

نوشته های مشابه