دپارتمان حقوق تجاری اقتصادی

تجارت از بدو ورود انسان به صحنه زندگی اجتماعی، نقشی پررنگ و حیاتی را در توسعه جوامع بشری ایفا کرده‌است. از بستر تجارت بود که انسان با دیگر نقاط جهان و ناتوانی خود در تولید و ایجاد تمامی ساخته‌های طبیعی و بشری آشنا شد. از مجرای تجارت، انسان ساخته‌های دست خود و یافته‌های درون طبیعت را به دیگر مراکز تجمع بشری ارسال کرد و بدین‌گونه ثروت برآمده از فعل و انفعالات تجاری، تبدیل به یکی از منابع اصلی تطور اقتصادی جهان شد. به همین روی، ایجاد مقرراتی برای کنترل و قاعده‌مندسازی فرآیندهای مختلف جانبی این مسئله، به امری اجتناب‌ناپذیر در نظام‌های سیاسی و حقوقی بدل گشت و حقوق تجاری اقتصادی اهمیت خاصی پیدا کرد.

قوانین و مقررات کنترل صادرات، سیاست‌های پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی، رژیم‌های تجاری، سیاست‌های کلان اقتصادی و تجاری، سیاست‌های کلان حمایت از صنایع داخلی، سیاست‌های پذیرش شرکت‌های خلاق، محیط تجاری و اقتصادی استارت‌آپی، سیاست‌های گمرکی، قوانین خاص تجاری، برنامه‌های توسعه ملّی و… مجموعه‌ای از اهرم‌های کنترلی و منظم‌سازی اجرا شده توسط دولت‌ها برای نیل به اهداف گفته‌شده‌هستند. هر کدام از منابع مذکور در جریان معاملات تجاری و اقتصادی، چه در سطح ملّی و چه در سطح بین‌الملل، نیازمند توجهی افزون بر سایر روابط حقوقی بین الاشخاص یا بین‌الدولی می‌‎باشند. از اهداف موسسه بیان‌امروز آگاه‌سازی موکلین از فرآیندهای قانونی لازم و دربایست برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل و کاهش سرعت فرآیند تجاری است، چراکه تجارت بدون وجود عنصر سرعت، ماهیتاً میسر نیست. علاوه بر آن، متخصصین و وکلای موسسه وکلای بین‌المللی بیان امروز، با اندوخته‌ای فراوان از دانش و تجربه در پرونده‎‌های تجاری بین‌المللی و داخلی، این اطمینان را در شما ایجاد خواهند کرد که به بهترین شکل ممکن روند رسیدگی به پرونده‌های تجاری شما محقق می‌شود.

در ضمن، تفاوت و دگردیسی ماهوی نظام‌بندی قانونی و عرفی حقوق تجارت بین‌الملل در مقایسه با برخی قواعد و اصول سخت نظام حقوقی ایران، باعث شده بیش از پیش به اهمیت و برتری تخصص‌گرایی توجه شود. از برای این امر است که موسسات، شرکت‌ها و اشخاص فعال در عرصه‌های صنعتی، تجاری و اقتصادی جهت انعقاد قراردادها و رسیدگی به دعاوی خاص تجاری بین‌المللی و داخلی، اشخاص متخصص در زمینه حقوق تجارت را ارجح تلقی و حضور وکلا و حقوقدانان متخصص در این زمینه را نه یک نیاز، بلکه یک الزام حیاتی می‌دانند.

حقوق تجاری اقتصادی

همچنین، ظهور شرکت‌ها و موسسات نوین همانند استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، لزوم به‌روز رسانی شرایط عام حقوق تجاری و اقتصادی کاربردی در کشور را بیش از پیش عیان کرده‌است. موسسه وکلای بین‌المللی بیان امروز طی سال‌های فعالیت خود و همگام با تغییرات محیطی وکالت، مدیریت و مشاوره حقوقی بسیاری از شرکت‌های به‌نام نوین استارت‌آپی داخل کشور را بر عهده داشته‌ و با اندوخته‌ای چندین ساله از تجربیات فراوان، آماده همکاری و ارائه خدمات حقوقی به شرکت‌های استارت‌آپی است.

فی‌النهایه، موسسه وکلای بین‌المللی بیان امروز با دایرسازی مرکز داوری خود، نه تنها سعی در ترویج و گسترش این شیوه بین حقوقدانان و وکلای داخلی دارد، بلکه تلاش می‌کند در حل و فصل اختلافات تجاری طرفین، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و کمترین هزینه‌های اقتصادی و تجاری، رسیدگی به دعوا را منتج به رای عادلانه کند.

   لیست زمینه‌های کاری موسسه وکلای بین‌المللی بیان امروز درحوزه حقوق تجاری اقتصادی:

    1. مشاوره و تنظیم قراردادهای تجاری بین‌المللی، ازجمله بیع بین‌المللی، حمل و نقل بین‌المللی، جوینت‌ونچر و…؛
    2. مشاوره و تنظیم قراردادهای تجاری داخلی؛
    3. مشاوره و تنظیم قراردادهای مرتبط با حقوق شرکتی داخلی و بین‌المللی؛
    4. مشاوره و تنظیم قراردادهای تجاری و اقتصادی فرآیند تاسیس یا اداره شرکت‌های نوین همانند استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان؛
    5. حمایت از حقوق مالکیت فکری مرتبط با فرآیندهای تجاری بین‌المللی و داخلی، از جمله ثبت، اعتراض داخلی و بین‌المللی (کپی رایت، پتنت، علائم تجاری، اسرارتجاری ….) با همکاری سایر دپارتمان‌های تخصصی موسسه؛
    6. مشاوره و اعلام وکالت در دعاوی حقوق تجاری و اقتصادی بین‌المللی و داخلی ؛
    7. مشاوره درمورد کسب و کارهای داخلی و بین‌المللی و اعلام وکالت در دعاوی مرتبط با همکاری سایر دپارتمان‌های تخصصی موسسه ؛
    8. مشاوره در مورد فرآیند تامین مالی یا نقل و انتقالات مالی بین‌المللی و اعلام وکالت در دعاوی مرتبط؛
    9. داوری دعاوی تجاری و سرمایه‌گذاری بین‌المللی و داخلی؛
    10. وکالت در داوری‌های بین‌المللی در موسسات داوری خارج از ایران با همکاری سایر دپارتمان‌های تخصصی چون دپارتمان حل و فصل اختلاف؛
    11. مشاوره و اعلام وکالت در امور صادراتی، وارداتی و گمرکی؛
    12. برگزاری دوره کارآموزی، کارگاه‌های آموزشی و انجام پروژه‌های تحقیقاتی با همکاری دپارتمان آموزش و پژوهش.
حقوق تجارت بین الملل

تنظیم قراردادهای بین المللی

از کاربردی ترین مباحث این حقوق می‌توان به تنظیم قراردادهای بین المللی اشاره نمود. وکلا بیان امروز با توجه به تسلط به مباحث تجارت‌های بین المللی، می‌توانند مشاوره‌ای حرفه‌ای برای قراردادی مطمئن همراه با الزامات قانونی فراهم آورند.

حقوق تجارت بین الملل

دعاوی تجارت بین المللی

در دعاوی تجارت بین المللی دو مرجع حق رسیدگی دارد:

  • مراجع قضایی کشورها.
  • مراجع داوری.

بیان امروز یکی از مراکز معتبر داوری می‌باشد.

موسسه حقوقی بین المللی بیان امروز، باتوجه به تجارب و علم کافی مشاورین و وکلای خود در زمینه تجارت بین الملل، آماده ارائه هرگونه مشاوره در تمامی مباحث این زمینه می‌باشد.

برای مشاوره حقوقی تخصصی در زمینه های تجارت بین المللی با وکلا مختصص ما در تماس باشید.