دپارتمان حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطاتحقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات

با توسعه علوم در جوامع بشری، روابط اشخاص نیز دچار تحول شده و علم حقوق در تلاش برای نظام‌مندی این روابط نوظهور است. همین امر سبب به وجود آمدن زیر شاخه‌­های تازه‌­ای در این علم شده است. به عنوان مثال می‌توان به حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره داشت.

حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات بر موضوعات فضای مجازی حاکم است و از این رو حوزۀ بسیار گسترده­‌ای از موضوعات را شامل می‌شود. از مهم‌ترین مصادیق این حوزه میتوان از عناوین زیر نام برد:

  • تولید و تدوین و انتقال داده­‌های الکترونیک
  • انتشار دیجیتال
  • رمزارزها
  • حریم شخصی افراد
  • رسانه‌­های دیجیتال
  • جرائم صورت گرفته در بستر مجازی و شبکه­‌های کامپیوتری و اینترنتی

حقوق فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک نیز یکی از مهم‌ترین مصادیق حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌­باشد. دسترسی همگانی به سامانه‌­های رایانه‌­ای و شبکه­‌های اینترنت و به تبع آن گسترش روابط الکترونیکی سبب شده است که تعاملات و معاملات تجاری ماهیت سنتی خود را رها کرده و وارد بستر نو تجارت الکترونیکی شود. در محیط پررقابت و در حال تغییر امروز، فعالان عرصه تجارت به منظور افزایش بهره­‌وری، کاهش هزینه‌­ها و بالا بردن کیفیت خدمات ارائه شده برای مشتریان و فعالیت بدون محدودیت‌های جغرافیایی به سرمایه­‌گذاری در عرصه تجارت الکترونیک سوق داده می‌­شوند.

تفاوت ماهوی نظام حقوقی تجارت الکترونیک در مقایسه با تجارت سنتی از یک طرف و نوپایی این شیوه از طرف دیگر سبب شده است که ورودکنندگان به این عرصه، نیاز به نظرات کارشناسانه متخصصان حقوقی داشته باشند. به همین منظور، موسسۀ وکلای بین المللی بیان امروز به کمک کارشناسان و وکلای مجرب خود در تلاش است که چالش­‌های موجود در مسیر تجارت الکترونیکی را برای موکلان خود برطرف و این مسیر را برای آنان هموار سازد.

مهمترین جرایم در فضای مجازی

 

این نکته شایان توجه است که به جهت گستردگی این حوزه، تسلط همزمان بر جنبه‌های مختلف حقوقی از جمله حقوق مالکیت‌فکری و حقوق تجاری-اقتصادی در پیشبرد مسائل مربوط به این شاخه از حقوق دارای اهمیت ویژه­‌ای می‌­باشد. دپارتمان حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات موسسه وکلای بین المللی بیان امروز با همکاری سایر دپارتمان­‌های این مجموعه، همواره آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره، تنظیم قرارداد، قبول داوری و شرکت در داوری و وکالت در این زمینه می‌­باشد.

لیست زمینه‌های کاری موسسه بین المللی بیان امروز در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات:

  1. مشاوره و تنظیم قراردادهای تجارت الکترونیک، سفارش نرم‌افزار، امور مربوط به رمزارز، انفورماتیک، خدمات پروژه و پیمان؛
  2. مشاوره حقوقی در زمینه قوانین مالیاتی، مقررات ثبتی و تشریفات اداری مربوط به کسب و کارهای مجازی و فعالیت­‌های تجاری الکترونیکی؛
  3. مشاوره حقوقی در زمینه حقوق کیفری فناوری اطلاعات از جمله جرایم رایانه‌­ای و اینترنتی؛
  4. حمایت از حقوق مالکیت فکری از جمله ثبت اختراع، کپی رایت، حق تکثیر و محافظت از حقوق معنوی و فکری صاحبان اثر در فضای مجازی؛

 

موسسه حقوقی وکلای بین المللی بیان امروز به عنوان یک موسسه مجرب حقوقی در زمینه کسب و کارها آماده خدمت‌رسانی حقوقی و پاسخ‌گویی به چالش‌های حقوقی شما صاحبین کسب و کارست. موسسه حقوقی وکلای بین المللی بیان امروز با سال‌ها تجربه موفق در زمینه حقوق تجارت و کسب و کارها توانسته است موفقیت‌های قابل توجهی را در این زمینه کسب کند. شما عزیزان به صورت برخط و یا حضوری می‌توانید از مشاوره های حقوقی تخصصی و حرفه‌ای موسسه وکلای بین المللی بیان امروز بهره مند شوید. برای ارتباط با موسسه بیان امروز می توانید از طریق راه های ارتباطی ما در صفحه تماس با بیان امروز تماس حاصل فرمایید.