سلام در خصوص قرارداد لیسانس سوال داشتم. نیاز به راهنمایی داشتم برای نهایی کردن یک پیش نویس Licensing agreement با شرکت خارجی. شرکت مادر ایران هست. میخام شرکت خارجی تحت لایسنس شرکت ایرانیم باشه.

سلام. اگر شرکتی که می خواهد اجازه استفاده از حقوق خود را به شرکت دیگری اعطا کند ایران باشد باید بر اساس قانون ایران این حقوق شناسائی و بر اساس شرایط مورد نظر قرارداد انجام شود. برای انجام این کار نیاز به بررسی قرارداد شما توسط کارشناسان می باشد.

مدیر عامل هر دو شرکت ایرانی و خارجی یک نفر هست و مد نظر بنده حق فروش و توزیع محصول به شرکت خارجی هست که در شرکت ایرانی ساخته شده است. آیا این کار امکان پذیر هست؟

بله ولی برابر قانون ایران باید مصوبه مجمع باشد به جهت اینکه مدیران یکی هستند، اگر دو شرکت جداگانه باشد.

ما میخوایم یک شرکت ثبت کنیم، ولی یکی از اعضا شرکت خارجی هست. مدارک و شرایط رو میخواستم بدونم و اینکه امکانش هست؟

شما می توانید با یک شریک خارجی اقدام به ثبت شرکت در ایران نمایید. شخص خارجی باید مدارک خود اعم از آگهی تاسیس و آخرین تغییرات را برای ثبت شرکت ارائه دهد و کد فراگیر اخذ کند کلیه فرم های مربوط به ثبت شرکت باید توسط شخص خارجی امضا شود.

با سلام من از شهریور ماه ۹۸ طی قراردادی اقدام به همکاری با شرکتی به عنوان حسابدار کردم در پایان سال تمامی موارد عیدی سنوات و مرخصی هام رو بهم پرداخت کردند بجز ماموریت هایی که انجام داده بودم که مورد قبولشون نبود و در این مدت بیمه هم شدم فروردین که کلا شرکت تعطیل بود بجز یکی دوروز و در اردیبهشت هم به علت عدم توافق با کارفرما همکاریم پایان یافت حالا میخوام بدونم برای تسویه چه مواردی رو مثلا حقوق رو باید ازشون بگیرم و این که تکلیف بیمم برای ۲ ماه فروردین و اردیبهشت چی میشه؟

سلام اگر توافقی نسبت به ادامه کار داشته باشید باید حق السعی و بیمه شما در دو ماه اول انجام شود.

من امروز کار دورکاری دفاتر موسسه حقوقی درتهران شروع کردم چطوری باید مطمن بشم دفتر حقوقی کارش قانونی؟

با سلام شما باید مستندات مربوط به موسسه مانند آگهی ثبت، مجوز وکالت را ملاحظه کنید.

سلام کبودی زیر چشم چه قدر باید هزینه کنم دیه بگیرم؟

پرداخت دیه کبودی چشم در صورت وجود دلیل برای اثبات که کبودی واقع شده و ضارب یا مقصر آن شخص معین است از طریق شکایت کیفری در دادسرا و دادگاه قابل مطالبه است و هزینه های دادرسی از طرف شما باید پرداخت شود که رقم بالایی نیست.

چندی پیش فردی با پدرم گلاویز شد در حد فحاشی و سر و صدا و من با یک چوب خشک به طرف آن مرد که در داخل ماشین نشسته بود رفتم و فقط یک ضربه به ماشین این آقا وارد کردم بدون اینکه خسارتی پیش بیاد . حال طرف از من شکایت کرده است؟

اگر دلیل بر ارتکاب جرم تخریب وجود داشته باشد دادگاه شما را محکوم به تحمل مجازات می نماید و اگر تخریبی صورت نگرفته باشد و شروع جرم نباشد و در حد توهین و تهدید هم قابل پیگیری نباشد دادگاه شما را تبرئه خواهد کرد لیکن پیشنهاد می کنم دوستانه حل و فصل نمایید.

همسایه ی طبقه ی بالای منزل ما به شدت سر و صدا میکرد و بنده از طریق آیفون با همسایه تماس گرفتم و خانوم همسایه جواب داد و تذکر دادم ، ایشان به درب واحد ما آمد و فحاشی کرد و درب را با چندین ضربه کوبید و بعد از او شوهرش آمد و درب را لگد تخریب کرد و فحاشی کرد.<br /> پس از آن ما شکایت کردیم و هر دو نفر احضار شدند به کلانتری ، خانوم همسایه در کلانتری تهدید کرده ک چون من خودم خواهر و مادر دارم ، خواهر یا مادرم میتوانستند تذکر بدهند و اینکه من تذکر دادم نشان دهنده ی قصد من برای ایجاد مزاحمت برای خانومهاست و شکایت کرده با استناد به این موضوع حالا سوال بنده این است که آیا اصلا چنین شکایتی ممکن است ؟؟؟ با استناد به کدام ماده حقوقی ؟

در صورتیکه اقدام شما صرفا اطلاع رسانی و پیگیری از طریق ایفون بوده مزاحمت محسوب نمی شود و همسایه شما حق مراجعه به درب منزل شما و فحاشی و تخریب را نخواهند داشت . شکایت شما صحیح و با توجه به توضیح شما شکایت مزاحمت علیه شما قابل دفاع می باشد.

سلام.من یه پرونده دارم ک قاضی حکم غیابی داده بعد من واخواهی دادم.الان نوبت رسیدگی مجدد هستش .من برم دادگاه از اول بازجویی میکنن و رسیدگی ادامه داره یا دوباره همون حکم میده و اینکه من احتمال داره درجا بفرستن زندان؟قاضی حکم داده ۲سال حبس ۴میلیون رد مال.من اصلا دادگاه نرفتم الان بایدچکارکنم ک زندان نرم .شاهد دارم ک این کار رو نکردم.راهنمایی کنید لطفا

در مرحله واخواهی دادگاه مجدد وارد رسیدگی می شود و چون شما تاکنون از خودتون دفاعی نداشتید باید در جلسه رسیدگی کلیه دلائل و مدارک را به همراه داشته باشید که از خود دفاع کنید و با توجه به اینکه در پرونده اتهام شما محرز بوده است یک ضامن حتما داشته باشید که یا دارای سند مالکیت باشد یا جواز کسب و یا فیش حقوقی داشته باشه که در صورت صدور قرار ضمانت انجام شود و ممکن است بعد از رسیدگی دادگاه مجدد رای را تایید کند یا نقض و تصمیم دیگری بگیرد.

سلام ببخشید من چند سال پیش جراحی زیبایی انجام دادم اما اصلا رضایت ندارم و پزشکم هم نپذیرفت ایراد کارشون رو . من چند بار در نظرسنجی ها نامشون رو گفتم و اعلام نارضایتی کردم همین. توهینی صورت نگرفت. اما شنیدم قصد شکایت دارن … اعلام نارضایتی جرم هست؟

چنانچه شما دلیلی برای ارتکاب تخلف یا جرم علیه پزشک نداشته باشید حق توهین یا تهمت به نامبرده را ندارید و در صورتیکه اقدام شما مشمول هر یک از جرائم توهین و افترا یا نشراکاذیب محسوب شود طرف مقابل حق طرح شکایت علیه شما را خواهد داشت.

سلام. پیامکی دریافت کردم از یکی از اقوام که در ان نوشته شده” شما خانوادگی کلاه بردار هستید” آیا همه اعضای خانواده میتوانیم از فرد شکایت کنیم؟

سلام. اگر شخصی جرمی را به شما منتسب کند و قادر به اثبات ان نباشد شما می توانید به عنوان افترا از ایشان شکایت کنید. چون برای شما پیامک شده است بهتر است اول شما شکایت مطرح کنید.

چه اقدامات حقوقی علیه امنیت پرواز هواپیمای ایرانی متصور است؟

با سلام در صورت وجود دلیل جهت اثبات تقصیر موضوع قابل پیگیری است.

قانون تجارت به شرکتهای حمل و نقل داخلی درصورت سرقت کلی محموله وگرفتن سارق وبه زندان بردن چقدر مهلت جبران خسارت میدهد؟

در این صورت بسته به محتویات پرونده و امکان وجود سو سابقه کیفری توسط مجرم، قاضی دادگاه است که تصمیم بر این امر خواهد گرفت.

در مورد جرائم کلاهبرداری نظیر سابت دیوار یا شیپور دادخواست یا شکواییه ابتدایی باید به کدام مرجع رسیدگی کننده مراجعه کرد؟

دادسرای جرایم رایانه ای، اتحادیه کسب و کارهای مجازی و مرکز توسعه تجارت.

سلام. خونه ما چسبیده به یه ویدیو کلوپ واقعا سروصداشون زیاده. به صاحبش میگم که کمتر شلوغ کنید میگه داداش همینه که هست. میشه رفت شکایت کرد؟؟ من مستاجرم و اون صاحب مغازه…

اگر مصداق آلودگی صوتی و مزاحمت باشد، بله.

سلام. خسته نباشید. همسایه خونه تو حیاط مرغ و خروس نگه میداره. خیلی سروصدا میکنن و هوا هم که گرمه بوش ما رو اذیت میکنه. بهشون گفتیم نگه ندارن گفتن ربطی به شما نداره. حالا ما میتونیم بریم شکایت کنیم؟؟

سلام ایجاد آلودگی صوتی و اینکه نگهداری آنها در محیط منزل مسکونی صحیح نیست.

موضوع تخلف ساختمانی یکی از اقوام است که ۴۰ متر خانه در طبقه دوم اضافه کرده و دیروز دادگاه جریمه ده میلیون تومان کرده ایا میشود اعتراض کرد؟

صلاحیت رسیدگی به تخلفات ساختمانی در شهر کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری می باشد که در صورت صدور رای توسط کمیسیون بدوی این رای قابل اعتراض در هیات تجدید نظر کمیسیون ماده ۱۰۰ می باشد و بعد از آن دیوان عدالت اداری.

می خواستم ببینم الان معاملات پش فروش خانه ،قانون قبول نداره و به این معاملات کد رهگیری داده نمی شه،حالا اگا یه معامله اینطوری بدون کد رهگیری انجام بشه و اون فروشنده باز بره اون خونه رو به چند نفر دیگه بفروشه،چطور میشه پیگیری کرد و اون خونه برای کی میشه؟

برابر قانون‌ پیش فروش و خرید ملک باید با رعایت تشریفات انجام شود و قانونا معامله ای که برابر تشریفات انجام نشده باشد از نظر قانونی بی اعتبار است لیکن بر اساس تفاسیر مختلف از قانون محاکم رویه واحدی در این خصوص‌ ندارند و شما می توانید اقدام حقوقی خود را علیه فروشنده انجام دهید.

سلام،سوال من راجع به این موضوع هست که در تنظیم قراردادهای ملکی،رهن و اجاره کد رهگیری با غیر آن چه تفاوتی دارد؟اگر قرارداد اجاره ای بصورت دستنویس بین چندنفر نوشته شود بدون مراجعه به مشاور املاک آیا به لحاظ قانونی دارای اعتبار میباشد یاخیر؟

کد رهگیری تفاوتی ندارد ،بله قرارداد اجاره عادی نیز دارای اعتبار است.

سلام خسته نباشید بنده یک زمین خریدم که قسمتی از ان ساخته شده بود در واقع فقط پارینک ان ساخته شده بود البته بودن پروانه شهرداری .ما توافق کردیم که هزینه پروانه با بنده باشد وما بقی بدهی طبق قول نامه با فروشنده جریمه پروانه رو که حدودا ده میلیون بود بنده پرداخت کردم .الان نه میلیون هم عوارض پایان کار این قسمت که بدون مجوز ساخته شده باید به شهر داری پرداخت بشه اما فروشنده میگوید چون نوشتیم پروانه با خودت هست این عوارض پایان کار هم جزعی از پروانه هست و خودت باید پرداخت کنی درصورتی که در قولنامه‌ فقط به من گفتن که شما باید پروانه رو حساب کنی و مابقی بدهی با فروشنده اما حالا قبول نمیکنه که بیاد پرداخت کنه …حالا من چیکار کنم کل پول زمین رو ازم گرفته …واقعا من باید پرداخت کنم طبق قانون یعنی سرم کلاه رفته و کاری نمیتونم بکنم…خواهش میکنم منو راهنمایی کنید ممنون میشم عکس دوتا بند قولنامه که بدهی با فروشنده هست و اون قسمتی که نوشته پروانه با من هست رو ارسال میکنم …تشکر

پروانه ساختمان با پایان کار فرق می کند بنابراین شما مسئولیتی در پرداخت هزینه پایان کار‌ را ندارد.
اگر فروشنده قبول نکند می توانید از طریق دادگاه الزام کنید که هزینه ها را پرداخت ‌و سند به نام شما تنظیم کند.

سلام آیا می توان یک روز قبل از جلسه رسیدگی شورای حل اختلاف با موضوع ملکی ، لایحه دفاعیه در دفاتر خدمات قضایی ثبت کرد و در جلسه رسیدگی حضور نیافت؟

سلام بله شما از طریق دفاتر خدمات قضایی می توانید لایحه دفاعیه خودتون را ارسال کنید ولی اگر دعوی مهمی می باشد بهتر است در جلسه رسیدگی حاضر شوید.

هزینه دادخواست تصرف زمین کشاورزی چقدره؟

سلام سوال شما خیلی عام است و به این شکل قادر به پاسخ نیستم ولی بر اساس کیفری و حقوقی دعوی شما و ارزش زمین قابل تعیین است.

اگر اصل قرارداد ملک را گم کرده باشیم می توانیم به دادگاه کپی را ارائه دهیم و شاهدین آنرا گواهی نمایند؟

سلام بله ولی پذیرش گواهان به دادگاه است.

سلام در صورتی که سازنده ملک به قرارداد عمل نکند بدهی های مربوط به ساختمان پای کیست؟

با سلام هر شخصی که برابر قرارداد متعهد بوده است.

آپارتمانی که سه صاحب داره یعنی سه فقره سند هر یک دو دانگ داره ، یکی از صاحبان رضایت به فروش نمیده و میگه باید به خودم بفروشید و قیمتی که اعلام میکنه بسیار پایینتر از قیمت روز هست چه باید کنیم ؟

بله از طریق اداره ثبت عدم افراز اخذ و از طریق دادگاه دستور فروش بگیرید.

چنانچه از طرف دادگاه به عنوان داور در دعوای غیر منقول انتخاب شده باشیم چگونه باید قبولی خودمان را به دادگاه اعلام کنیم؟

برابر لایحه اعلام قبولی نمایید.

ما در سند ملکی قید شده داری ۱۲متر پارکینگ اختصاصی هستیم آیا میتونم در همین محدوده دو ماشین پارک کنم و موجبات اعتراض همسایه رو فراهم نکنه؟

بله شما مالک آن پارکینگ هستید چه یک ماشین چه دو ماشین در حدود پارکینگ.

بنده ی سوال از خدمتتون داشتم در مورد ملکی که با امسال میشه سه ساله مستاجر هستم و ایشون درخواست کردن که قولنامه در املاک بنویسیم وقتی قولنامه نوشته شد بنده درخواست کد رهگیری از املاکی خواستم متاسفانه ایشون قبول نکردن آیا ایشون میتونن قبول نکن که کد رهگیری برای قولنامه زده بشه ممنون میشم اگه راهنماییم کنین.

گرفتن کدرهگیری توافقی است ولی خواستن کد رهگیری حق شماست.

ببخشید خونه ورثه ای رو بدون اجازه یکی از وراث میتونن بفروشن ؟

بله به نسبت سهم.

مادرم وکالت بلاعزل کاری داده به کسی درمورد انجام کارهای باغش.در زمان عقد وکالت بهش نگفتن بدون حضور وکیل نمیتونه وکالتش رو باطل کنه.الانم وکیل نمیاد که ابطال کنه وکالت کاریش رو محضرم قبول نمیکنه میگه حتما وکیل باید حضور داشته باشه واسه ابطال میشه راهنمایی کنید چه کار باید کرد؟

اگر وکالت بلاعزل باشه نمی توانند فسخ کنند مگر اینکه مورد وکالت را خود مادر انجام دهد.

من سال۹۴حکم کیفری گرفتم(دررابطه با واحد پیش فروشی که سال۹۱خریدم و قرار بود۱ساله تحویل بده و تحویل نداد).حکم کیفری۷سال زندان و رد اموال.ولی من پولم رو نمیخوام فقط واحد میخوام(واحدم وجود داره ولی نیمه کاره).پولی ام بهم نداده.فقط چند ساله زندانه.میشه دادخواستی بنویسم که من فقط واحدمو میخوام؟

اگر میان طرفین دعوا قرارداد فروش معتبر و صحیحی موجود باشد میتوان با تنظیم دادخواست الزام به تسلیم مبیع و الزام به تنظیم سند خود واحد را مطالبه کرد. علی الظاهر با توجه به گفته های شما احتمال می رود امکان اخذ واحد وجود نداشته باشد اما برای اینکه اقدام بهتر و موثری صورت گیرد باید با محتویات دعوا و پرونده به وکیل بر بررسی جزییات مراجعه فرمایید.

حکمی که غیابی مال غیر منقول صادر شده واز مدت اعتراض و تجدید نظر گذشته چگونه میتوانم برای دفاع اقدام کنم؟

برای حکم غیابی اگر اثبات کنید مطلع نبودید می توانید اعتراض کنید.

نحوه ابلاغ در دعوی تقابل مال منقول چگونه می باشد؟ مثلا پس از تعیین وقت رسیدگی خوانده دعوی تقابل طرح نموده باشد در این صورت دفتر دادگاه در تعیین وقت برای دادخواست جدید به چه نکاتی بایستی توجه نماید؟

باید برای ارجاع به شعبه و تصمیم دادگاه در رسیدگی توامان قبل از جلسه رسیدگی پیگیری شود.

بنده یک واحد آپارتمان داخل یک مجتمع دارم هیت مدیره با رای اکثریت بدون اطلاع رسانی مجمع عمومی تشکیل دادن و بندی تصویب کردن که واحد هایی که مالکین ساکن نیستند و واحد خودرو اجاره دادن باید مبلغ شارژ بیشتری پرداخت کنن که در صورت عدم تمکین اب و برق واحد را قطع می کنن آیا این بند قانونی است و ضمانت اجرایی دارد یا نه ممنون.

خیر و قانونی نیست باید مجمع منطبق با قانون تملک آپارتمان ها اقدام کند و شارژ باید منطبق با قانون تعیین شود.

من میخواستم بدونم اگه کسی وکالت ۶دانگ ملکی رو داشته باشه میتونه ۳دانگ اون و به کسی دیگ ای واگذار کنه؟

بله

سلام .من مستاجرم و تا برج ۸ قرارداد دارم.صاحب خونه؛ خونه رو فروخته و صاحب خونه جدید اومده میگه زودتر بلند شو! میتونه قبل قرارداد من رو بلند کنه صاحب خونه جدید؟؟

سلام نه مالک جدید این حق را ندارد.

آیا جهت اعتراض دعوی غیر منقول به رای شورای حل اختلاف امکان حضور در دفاتر خدمات قضایی جهت اعتراض وجود دارد یا باید به شعبه حل اختلاف مراجعه کرد؟

اعتراض به رای صادر شورای حل اختلاف ۲۰ روز قابل تجدید نظر خواهی در دادگاه عمومی حقوقی میباشد، برای اعتراض میتوان با حضور در دفتر خدمات قضایی. درخواست را ثبت کرد.

بعداز مرحله تجدید نظر به چه مرجع بالاتر میتوان درخواست حقوقی اموال غیر منقول داد؟

مراحل فوق العاده رسیدگی است اعمال ماده ۴۷۷ و یا اعاده دادرسی در صورت وجود شرایط قانونی.

دولت زمین مورد نیاز سرمایه‌دار در مناطق ازاد تجاری تامین میکنند؟

با وجود شرایط خاص سرمایه گذاری واگذاری اراضی با شرایط ویژه انجام می شود.

سلام خودرو من که پلاک هم به نام خودم هست توقیف شده به عنوان فرار از دین یه نفر که همسرش ازش شکایت کرده لازم به ذکر هست که من اصلا از همسر این خانم نخریدم قبل من یک بار تعویض پلاک شده و من از نفر دوم خریداری کردم لطفا راهنماییم کنین؟

بستگی به تاریخ فروش ماشین توسط شخص اولیه که اکنون طرف شکایت همسرش می باشد دارد اگر دلائل کافی برای فروش اموال به قصد فرار از پرداخت دین وجود داشته باشد احتمال ابطال معاملات انجام شده وجود خواهد داشت که در این خصوص شما بهتر است اکنون که به عنوان خریدار ماشین هستید نسبت به اعلام اعتراض در دادگاه توقیف کننده خودرو اقدام کنید.

بنده بدلیل نداشتن شرایط ثبت نامی در اسفند ماه سال ۹۸ از سایت ایران خودرو بنام پدر زنم یه دستگاه خودرو ثبت نام کردم با موعد تحویل شهریور ۹۹ که بعد از تحویل خودرو سند رو بنام خودم بزنم که متاسفانه الان با پدر زنم مشکل خانوادگی پیدا کردم که بهم میگه اگه ماشین دیدی پشت گوشت رو هم میبینی حالا من باید چیکار کنم ضمن اینکه بنده از پدر زنم یک فقره چک سفید امضا هم در دست دارم و پول واریزی به حساب ایران خودرو از حساب بانکی و عابر بانک من واریز شده و اینکه حداقل ۱۰ نفر شاهد دارم که من اون ماشین رو زدم که بعد تحویل بده به خودم حالا ممنون میشم راهنماییم کنید با تشکر از عوامل.

با سلام با اسناد پرداختی و گواهان شما قادر خواهید بود اقدام به طرح دعوی جهت انتقال و تحویل ماشین نمایید ولی بهتر است الان اظهارنامه ارسال کنید و بعد از تحویل ماشین اقدام به تقدیم دادخواست نمایید.

برا اثبات وجه پرداختی رسیدهای بانکی موجوده،واسه خریدهایی که کردم چیکاربایدکنم؟؟

با سلام متوجه سوال نشدم لیکن در صورت وجود رسید پرداخت شما می توانید از وصول کننده مطالبه کنید.

باسلام من بعداز ۵ سال فهمیدم همسرم قبلا ازدواج کرده روز اول به نحوی فهمیدم اما با یکسری توجیح وبهانهبنده رو مجاب به زندگی کردن ولی سه روز پیش یکی از بستگان همسرم به خاطر دشمنی که از قبل با خانواده همسرم داشت فیلم مراسم عقد همسرم را برام آورد و بعد مشاهده و تعرض به کار کثیفی که باهام کردن توسط خواهر و برادرهای همسرم از منزل محل سکونتم که ملک پدری ورثه ای می‌باشد مرا بیرون کردن نمی‌دونم این همه هزینه و کارهای سنگینی که کردم و مقداری که پس انداز کردم نزد همسرم مانده چه کاری میتونم انجام بدم اصلا میتونم کاری کنم.

اگر در ابتدا از این موضوع اطلاع داشته و ازدواج کرده باشید اقدام حقوقی متصور نیست . اگر در‌ ابتدا آگاه نبودید و‌ به شرط دوشیزه بودن ازدواج کرده باشید و‌ اکنون خلاف آن احراز و اثبات شده باشد می توانید به عنوان تدلیس در امر ازدواج اقدام کنید.

سلام وقت بخیر من تو گوشی همسرم پیامک دیدم و بهش مشکوک شدم بعد با گوشی خودم زنگ زدم دیدم خانم هستن و اونم سریع فهمید منم منو مسدود کرد من از اون پیامک ها عکس انداختم با گوشی خودم میتونم برم فردا شکایت کنم یا دستم جایی بند نمیشه؟؟

سلام در صورت وجود دلیل جهت اثبات رابطه نامشروع یا فعل حرام قابل پیگیری می باشد لیکن متن پیامک ها مهم است و اثبات انتساب آن به طرف شکایت.

با سلام. وام به نام زوج دریافت شده است، اما قسط وام مستقیما از حساب ضامن اول کسر میشود و زوج هر ماه مبلغ قسط را دستی به ضامن می دهد. زوجه مهریه را به اجرا گذاشته، برای درخواست اعسار، با توجه به اینکه قسط مستقیما از حساب زوج کسر نمی شود، این وام هم قابل استناد می باشد؟

سلام. در صورت درخواست اعسار باید زوجه تمکن مالی زوج را اثبات کند. وجود وام به اثبات اعسار کمک خواهد کرد.