قوانین و مقررات سایت بیان امروز

ماده ۱- تعریف اصطلاحات

اصطلاحاتی که در این صفحه مورد استفاده قرار گرفته است دارای معانی زیر می باشند:

۱-۱بیان امروز: موسسه حقوقی وکلای بین المللی بیان امروز به شماره ثبت ۲۳۲۱۱ و شناسه ملی ۱۰۱۰۳۷۲۷۰۶۰ که اقدام به  ارائه خدمات حقوقی در بستر فضای مجازی به آدرس اینترنتی bayanemrooz.com به کاربران خود می نماید.

۲-۱سامانه: سایت یا اپلیکیشن متعلق به بیان امروز، که بیان امروز از طریق ان اقدام به ارائه خدمات حقوقی به کاربران از طریق فضای مجازی می نماید.

۳-۱کاربر وکیلوکلای پایه یک دادگستری یا کارآموزان وکالت دارنده پروانه معتبر از کانون وکلای دادگستری که با بیان امروز همکاری می نمایند.

۴-۱کاربر کارشناس حقوقیدارندگان مدرک تحصیلی در یکی از رشته های حقوق از دانشگاه های معتبر ایرانی یا خارجی که با بیان امروز همکاری می نمایند.

۵-۱کاربر موکل: شخص حقیقی یا حقوقی که با اطلاعات حساب کاربری خود، وارد سامانه بیان امروز گشته و از خدمات حضوری یا غیر حضوری بیان امروز استفاده می نماید.

۶-۱کاربر(ان)به مجموع کاربر وکیل، کارشناس حقوقی و کاربر موکل در این قوانین و مقررات کاربران اطلاق می شود.

۷-۱– خدمات بیان امروز: کلیه خدمات حقوقی بیان امروز از قبیل بانک اسناد حقوقی و قراردادها، تنظیم و بررسی قراردادهای حقوقی و پشتیبانی از آنان، ارائه مشاوره حقوقی تخصصی حضوری و غیرحضوری و ارائه خدمات وکالتی می باشد.

۸-۱حساب کاربریحسابی است که کاربر به منظور بهره مندی از خدمات ارائه شده در بیان امروز از طریق یک نام کاربری شامل نه محدود به ایمیل و رمز عبور ایجاد و درگاهی برای استفاده از خدمات مورد نیاز حقوقی کاربران می باشد.

۹-۱– محتواتمامی مطالب و متون موجود در سامانه بیان امروز که شامل و نه محدود به اطلاعات، داده‌ها، گرافیک، نرم‌افزار، آیکون دکمه، علائم تجاری، سرویس‌های الکترونیکی، تصاویر، فایل‌های صوتی و تصویری تحت هر عنوان و در هر فرمتی می باشد.

۱-۱۰عامل پرداختموسسه مالی، بانک یا درگاه پرداختی که از آن برای پرداخت بهای ارائه خدمات درخواست شده استفاده می­شود.

۱-۱۱اعتبار: مبلغ و اعتباری است که کاربر در حساب کاربری خود به منظور استفاده از خدمات بیان امروز دارد.

۱۲-۱اطلاعات خصوصی کاربر: اطلاعاتی که کاربر جهت استفاده از خدمات بیان امروز ارائه می دهد.

۱-۱۳مقررات بیان امروز: منظور شرایط مندرج در این صفحه است.

۱-۱۴قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران: قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران شامل قانون اساسی، قوانین عادی، آئین نامه های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی مصوب.

 

ماده ۲- مقررات استفاده از بیان امروز

۲-۱– ورود به وب سایت و استفاده از خدمات و بهره‌بردن از امکانات سامانه به منزله آگاهی از و قبول کلیه شرایط مندرج در این قوانین و مقررات می باشد.

۲-۲ شرایط مندرج در این قوانین و مقررات در هر زمانی قابل تغییر است و این حق برای بیان امروز محفوظ بوده که بدون اطلاع و هماهنگی قبلی، اقدام به اصلاح، تعدیل و یا تغییر در شرایط مندرج در این قوانین و مقررات نماید. کاربران موظف هستند که به صورت دوره ای به قوانین و مقررات مراجعه کرده تا از تغییرات احتمالی در مقررات آگاه شوند. همچنین، بیان امروز بعد از هر بار بروز رسانی اطلاعیه ای مبنی بر تغییرات در قوانین و مقررات را از طریق سایت یا شبکه های اجتماعی خود منتشر خواهد کرد. کاربران قبول می‏‌ نمایند که استفاده مستمر آنان از سامانه به معنی آگاهی کامل و پذیرش هرگونه تغییر در مقررات بیان امروز است.

۳-۲ در صورت بروز هرگونه تردید یا ابهام در مورد مندرجات قوانین و مقررات حاضر، از طریق بخش «تماس با ما» با خرسندی کامل پاسخگوی شما می باشیم.

 

ماده ۳- کاربران

۳-۱– کاربران با عضویت در وب‌سایت بیان امروز امکان استفاده از خدمات سامانه را خواهند داشت. افراد حقیقی بالای ۱۸ سال واجد اهلیت قانونی برای داشتن حساب کاربری در بیان امروز می باشند.

۲-۳ بیان امروز اصل را بر صحت اطلاعات اعلامی کاربران قرار می دهد و در صورت اثبات خلاف آن به هر طریق تمام مسئولیت اطلاعات اعلامی با کاربران است. تبعات و خسارات وارده از سوی کاربرانی که اطلاعات شخصی یا اطلاعات تماس یا اطلاعات حقوقی و بانکی خویش را به طور صحیح وارد ننمایند یا تغییر آن را از طریق ویرایش اطلاعات اعمال ننمایند با کاربر می باشد.

۳-۳– با ایجاد حساب کاربری و رعایت مقررات بیان امروز، کاربران از اجازه استفاده غیر انحصاری، غیرقابل انتقال و قابل اسقاط از خدمات بیان امروز برخوردار خواهد شد.

۴-۳ هر کاربر حق دارد صرفا یک حساب کاربری در سامانه ایجاد نماید. بدیهی است ایجاد بیش از یک حساب کاربری به عنوان تخلف از مقررات بیان امروز محسوب خواهد شد و این حق برای بیان امروز محفوظ است که در هر زمان و بدون اطلاع قبلی نسبت به مسدود کردن حساب های کاربری جعلی یا تکراری و قطع ارائه خدمات به کاربر متخلف اقدام نماید.

۵-۳– حفظ امنیت و نگهداری از کلمه عبور حساب کاربری بر عهده کاربران است و بیان امروز هیچگونه مسئولیتی در قبال استفاده افراد ثالث از کلمه عبور کاربران برعهده نمی گیرد. در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر مذکور موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع بیان امروز برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به بیان امروز انجام نشده است، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهدۀ کاربر خواهد بود.

۶-۳ کاربران موظف می باشند از قراردادن اطلاعات یا انتقال حساب کاربری خود به سایر کاربران یا افراد ثالث و فراهم آوردن شرایط استفاده آنان از حساب کاربری کاربر خودداری نماید.

۷-۳ مسئولیت همه فعالیت ‌هایی که از طریق حساب کاربری در سامانه انجام می‌شود به عهدۀ کاربر صاحب حساب کاربری است. در مورد کاربر شخص حقوقی نیز، مسئولیت استفاده از سامانه متوجه مدیران شخص حقوقی خواهد بود.

۸-۳– کاربران می بایست هنگام ثبت نام در سامانه فرم ایجاد حساب کاربری را با اطلاعات صحیح، معتبر و واقعی خود و به صورت کامل تکمیل نماید. در صورت ورود اطلاعات ناقص، جعلی و یا نادرست، این حق برای بیان امروز محفوظ است که در هر زمان و بدون اطلاع قبلی اقدام به مسدود کردن حساب کاربری نماید و نسبت به پیگیری قضایی و قانونی نزد مراجع ذیصلاح اقدام کند. هر گونه خسارت وارده به کاربران در این خصوص تنها برعهده خود وی می باشد.

۹-۳– در صورت درخواست بیان امروز از کاربران جهت ارائه اطلاعات تکمیلی و یا ارائه مدارک هویتی خود، کاربر متعهد به ارائه اطلاعات و یا مدارک درخواستی در مدت اعلام شده از سوی بیان امروز خواهد بود. در غیر اینصورت بیان امروز از این حق برخوردار خواهد بود تا حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائه خدمات به کاربر مذکور خودداری نماید.

۱۰-۳ خدمات سامانه صرفاً براى استفاده شخصى و غیر تجارى کاربرمی باشد. هرگونه سوء استفاده از سامانه پیگرد قانونی خواهد داشت و هیچ فرد حقیقی، حقوقی یا وبسایتی به هیچ عنوان نمی‌تواند از محتوای موجود در سامانه براى فروش، تولید مجدد، توزیع، بازاریابی و تبلیغات یا ایجاد ترافیک در وب سایت خود استفاده نماید.

۱۱-۳ استفاده از محتوای سامانه برای سایت‌ها و وبلاگ‌های شخصی صرفا به شرطی که به منظور کسب منافع تجاری نباشد و تنها با ذکر منبع و آدرس وب سایت بیان امروز مجاز است.

۱۲-۳ کاربر تضمین می نماید از سامانه برای رسیدن به مقاصد خلاف قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران یا مقررات بیان امروز استفاده نخواهد کرد.

۱۳-۳– در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و یا قوانین بیان امروز توسط کاربران، این حق برای بیان امروز محفوظ خواهد بود که حساب کاربری کاربر متخلف را به حالت تعلیق درآورد یا برای همیشه مسدود نماید.

۱۴-۳ کاربران متعهد می باشند از سامانه به ‌گونه‌ای استفاده نماید که باعث آسیب، از کار انداختن یا معیوب ساختن آن تحت هر عنوان و به هر شکلی از طریق روش های مخرب رایانه ای و یا هک کردن و یا هر طریق دیگری نشود؛ در صورت ایجاد خسارت به سامانه و بیان امروز توسط کاربران یا هر شخص ثالث، این حق برای بیان امروز محفوظ می باشد که با مراجعه به مراجع قضایی و یا سایر مراجع ذیصلاح قانونی نسبت به مطالبه جبران خسارات وارده اقدام نماید.

۱۵-۳ کاربران مجاز به دسترسی یا تلاش برای دسترسی به محتوای سامانه که تعمداً در دسترس قرار نگرفته یا از طریق صفحات سایت ارائه نشده‌اند و نیز دسترسی به سیستم های رایانه ای که مجاز به دسترسی به آنها نمی باشد، نیست.

۱۶-۳ بیان امروز ممکن است در شرایطی به کاربران اجازه دهد که در سامانه عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل نه محدود به متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) که به این شکل در سامانه منتشر شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود. کاربران این حق را به بیان امروز می‌دهند که آنها را جهت ارائه خدمات درخواست شده توسط کاربران استفاده نماید.

۱۷-۳– کاربران می پذیرند هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره، از طرف بیان امروز به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود می باشد.

۳-۱۸ کاربران با ایجاد حساب کاربری در سامانه قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سامانۀ رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می نمایند.

ماده ۴- سامانه و بیان امروز

۱-۴– سامانه ممکن است دارای پیوندهایی به وب سایت‌ های دیگر باشد این امر به معنی تایید مطالب و یا فعالیت چنین وب سایت هایی و یا هر نوع ارتباط با بیان امروز نبوده و بیان امروز هیچ گونه مسئولیتی در قبال محتویات این وب سایت‏ ‌ها و همچنین پیوندهای دیگری که ممکن است در این وب سایت‏ ‌ها موجود باشد، ندارد. مسئولیت استفاده از این وب سایت ها تنها برعهده کاربران است.

۲-۴– حقوق مالکیت فکری مرتبط با خدمات ارائه شده توسط بیان امروز، به استثنای مواردی که صریحا برخلاف آن اعلام شده است، همواره متعلق به بیان امروز بوده و صرف اجازه استفاده از خدمات ارائه شده توسط بیان امروز متضمن ایجاد هیچ گونه حق مالکیتی نسبت به خدمات ارائه شده برای کاربران نخواهد بود. کاربران تحت هیچ عنوانی حق فروش، چاپ، توزیع، انتشار عمومی یا سایر تصرفات متعارض با حقوق مالکانه بیان امروز نسبت به خدمات ارائه شده را نداشته و نخواهند داشت. حقوق مالکانه بیان امروز نسبت به خدمات ارائه شده مانع استفاده شخصی کاربران نخواهد گردید.

۳-۴– بیان امروز تلاش خواهد نمود بستر سخت افزاری و نرم افزاری مناسب به منظور استفاده مطلوب از خدمات آن توسط کاربران را فراهم آورد، با وجود این نمی تواند تضمینی در ارتباط با استفاده مطلوب همه کاربران ارائه دهد.

۴-۴ بیان امروز به اطلاعات خصوصی کاربران که از خدمات آن استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند. با وجود این، در صورت درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی و یا دارای اختیار، بیان امروز مکلف به ارائه اطلاعات کاربر به مراجع مذکور می‌باشد.

۵-۴ بیان امروز متعهد می‏ باشد در حد توان از حریم شخصی کاربران دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده کاربران از سامانه را توسعه دهد. در واقع با تداوم استفاده از سامانه کاربران رضایت خود را از این سیاست ابراز می نمایند.

۶-۴– تمام محتوای بیان امروز، مانند لوگو، علائم تجاری، متن، توضیحات، گرافیک، آرم، تصاویر و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده بیان امروز در سامانه جزئی از دارائی های بیان امروز محسوب می‏‌شود و بیان امروز نسبت به آنها بر اساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران از حقوق مالکانه انحصاری برخوردار می باشد. حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار بیان امروز است. هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای بیان امروز محفوظ می‏‌دارد.

۷-۴– بیان امروز در خصوص پیامدهای حاصل از موارد زیر از خود سلب مسئولیت می‌نماید:

۴-۷-۱– ارائه اطلاعات نادرست، جعلی یا ناقص توسط کاربران در سامانه؛

۴-۷-۲– انتشار اطلاعات سری و محرمانه کاربران یا شخص ثالث توسط کاربران یا شخص ثالث در سامانه؛

۴-۷-۳– عدم رعایت مقررات بیان امروز توسط کاربران یا شخص ثالث؛

۴-۷-۴– رفتار کاربران یا اشخاص ثالث در سامانه؛

۴-۷-۵– هک یا نفوذ غیرمجاز به سامانه؛

۸-۴-  این حق برای بیان امروز محفوظ است در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد که وجود یکی از کاربران می‌تواند برای سامانه یا سایر کاربران مخرب یا نامطلوب نباشد، طبق صلاحدید و تشخیص نسبت به مسدود سازی دسترسی کاربران مذکور از سامانه اقدام نماید. در این صورت، کاربری که دسترسی وی به سامانه مسدود گردیده است حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.

۴-۹- کیف پول کاربران در بیان امروز صرفاً برای استفاده از خدمات درون سایت است و ایشان قادر به خارج کردن مبلغ از کیف پول هستند.

 

ماده ۵- نحوه ارائه خدمات سامانه

۱-۵عمومی:

۱-۱-۵– بیان امروز به عنوان یک موسسه حقوقی با استفاده از وکلا و کارشناسان حقوقی همکار موسسه اقدام به ارائه خدمات حقوقی از جمله مشاوره و وکالت به کاربران موکل خود در فضای مجازی و از طریق سامانه می نماید و با توجه به نوع خدمت مورد درخواست کاربران موکل، پیروی از فرایند تعریف شده در سایت مورد نظر می باشد.

۲-۱-۵کلیه کاربران مکلف به رعایت فرایندهای تعریف شده در سامانه جهت اخذ و ارائه خدمات حقوقی می باشند.

۳-۱-۵– محتوا و خدمت حقوقی خریداری شده توسط کاربر موکل همیشه در حساب کاربری نامبرده باقی می‌باشد و کاربر با ورود به حساب کاربری خود به این محتوای و اطلاعات خدمت حقوقی دسترسی پیدا می کند.

۴-۱-۵– کاربرانی که تمایل به استفاده از خدمات بیان امروز را دارند درخواست خود را در سامانه ثبت می‌نمایند. پس از ثبت درخواست، اطلاعات تکمیلی هر درخواست توسط سامانه دریافت می شود. بعد از تایید درخواست توسط سامانه، کاربران وکیل و کارشناس حقوقی با توجه به تقسیم بندی تخصص خویش قادر هستند طی مدت تعیین شده در زمان تکمیل فرایند درخواست، اقدام به ارائه خدمت درخواست شده نمایند.

۵-۱-۵– اگر تراکنش پرداخت هزینه توسط عامل پرداخت (خارج از کنترل سامانه) برگشت بخورد، یا دچار مشکلی شود یا مطابق قوانین دریافت خدمات لغو شود، هزینه کاربر عودت داده می شود و دسترسی به محتوای خریداری شده و دریافت خدمات معلق یا ملغی خواهد شد. اگر به هر دلیلی تراکنش مشکوک و غیرقانونی اتفاق بیافتد، تراکنش‌های انجام شده لغو و باطل خواهد شد و دسترسی کاربر به محتوای خریداری شده و خدمات دریافتی معلق یا ملغی می شود.

۵-۱-۶– کاربران موکل پس از دریافت اطلاعات کاربران وکیل یا کارشناس حقوقی، اجازه ارسال شماره تلفن یا ایمیل خود به کاربران وکیل یا کاربر کارشناس حقوقی را ندارند و نمی‌توانند شماره تلفن یا ایمیل وکلا را درخواست کنند، بعد از تایید یکی از پیشنهادات توسط کاربر موکل امکان برقراری ارتباط بین وکیل و کاربر توسط سامانه فراهم می‌شود.

۵-۱-۷–  بیان امروز در سامانه ضمن اعلام رزومه کاربر وکیل و کاربر مشاور حقوقی، هزینه خدمات درخواست شده توسط کاربر موکل را ارائه می‌نماید و کاربر موکل پس از اعلام هزینه موظف به اعلام قبول یا رد خود نسبت به خدمات درخواست شده می باشد و پس از اعلام قبولی فرایند اجرائی ارائه خدمات اغاز خواهد شد.

۵-۱-۸– بیان امروز با معرفی و تعیین کاربران وکیل و کارشناس حقوقی متخصص تلاش در جهت ارائه بهترین خدمات حقوقی را به کاربران موکل داشته لیکن بعد از تنظیم قرارداد وکالت فی مابین کاربر وکیل و کاربر موکل انجام خدمات درخواست شده بر أساس توافق طرفین خواهد بود.

۵-۲مشاوره حقوقی:

۵-۲-۱کاربران موکل می پذیرند زمان جلسه مشاوره حضوری و غیر حضوری پس از پرداخت هزینه خدمت، قابل تغییر نیست و در صورت غیبت در جلسه مذکور هزینه پرداختی مسترد نخواهد شد لیکن صرفاً برای یک مرتبه ظرف ۲۴ ساعت قبل از زمان جلسه امکان لغو یا تغییر زمان آن جلسه امکان پذیر می باشد.

۵-۲-۲– کاربران موکل می پذیرند در خصوص جلسات مشاوره غیر حضوری، می بایست قبل از زمان مقرر اقدام لازم را در جهت فراهم نمودن مقدمات ارتباط بعمل آورد و راس زمان تعیین شده نسبت به برقراری تماس از طریق راه های ارتباطی اعلام شده اقدام نماید.

۵-۲-۳– در صورت عدم اقدام لازم از سوی کاربران موکل در زمان مقرر، وجه پرداختی بابت هزینه خدمات مشاوره قابل استرداد نمی باشد و دلایلی چون قطعی اینترنت، عدم اعتبارکافی تلفن همراه، عدم شارژ باطری تلفن همراه، قطعی خطوط تلفن ثابت و نظایر آن موجه نخواهد بود.

۵-۲-۴کاربران موکل می پذیرند مدت زمان تاخیر در جلسات مشاوره حضوری یا غیر حضوری از زمان مشاوره مذکور کسر خواهد شد.

۵-۲-۵– کاربران موکل می پذیرند چنانچه مشاوره حضوری یا غیر حضوری مستلزم مطالعه و بررسی مدارک توسط کاربر وکیل یا کاربر مشاور حقوقی (جهت تهیه مقدمات مشاوره) باشد، قبل از جلسه، تصویری خوانا از مدارک مذکور را برای وی ارسال نمایند و زمان بررسی مدارک جزء زمان مشاوره محسوب خواهد شد که این زمان حداقل ۳۰ دقیقه محاسبه می شود.

۵-۲-۶کاربران موکل این حق را خواهند داشت که چنانچه جلسه مشاوره منجر به اعطای وکالت یا خدمت قراردادنویسی گردد، هزینه ارائه خدمات مشاوره حسب مورد از هزینه خدمات وکالت (حق الوکاله) یا حق التحریر قرارداد کسر گردد.

۵-۳ارائه خدمت وکالت:

۵-۳-۱– هزینه ارائه خدمت وکالت (حق الوکاله) پیشنهاد شده به کاربران موکل فقط در خصوص موضوع مورد درخواست می‌باشد و چنانچه در جریان رسیدگی دعوی، دعاوی دیگری توسط هر شخصی بر علیه کاربران موکل و یا توسط کاربران موکل بر علیه هر شخصی مطرح شود و یا در رسیدگی ثالثی ورود نماید (ورود ثالث) و یا نیاز به جلب ثالث پیش آید و یا دعوای متقابلی مطرح گردد، دفاع در آن دعاوی مستلزم انعقاد قرارداد جداگانه با حق الوکاله‌ای جدید می‌باشد.

۵-۳-۲– در حین انعقاد قرارداد بین وکیل و موکل و با توافق طرفین حق دریافت وکالت بصورت منفرداً و یا متفقاً با یک وکیل دیگر و یا حق توکیل به غیر را خواهند داشت.

۳-۳-۵– شروع اقدام کاربر وکیل جهت ابطال تمبر وکالتنامه و طرح دعوی و یا مراجعه به محاکم قضایی و قانونی و اداری جهت دفاع منوط به اخذ پیش پرداخت حق الوکاله بر اساس هزینه خدمت توافق شده به انضمام هزینه‌های دادرسی و در صورت نیاز پرداخت هزینه کارشناسی و هزینه‌های مربوط به اقامت و ایاب و ذهاب در خارج از محل اقامت کاربر وکیل است.

۵-۳-۴– کاربران موکل می پذیرند که کاربران وکیل در حدود تجربه و تخصص خویش و طرق قانونی اقدام به دفاع در پرونده می‌نمایند و تعهد کاربران وکیل در پرونده وکالت توافق شده، تعهد به وسیله است و نه تعهد به نتیجه.

۵-۳-۵ کاربران وکیل بر اساس مدارک ابرازی از سوی کاربران موکل اقدام به طرح دعوی و یا دفاع و یا اقدام به انجام موضوع درخواستی آنان می‌نمایند و اصل بر صحت مدارک ابرازی می‌باشد و در غیر این صورت مسئولیت کشف هرگونه فساد در مدارک ابرازی بر عهده کاربران موکل می‌باشد.

۵-۳-۶ هزینه خدمات وکالت (حق الوکاله) پرداختی با اولین اقدام کاربر وکیل در صورت انصراف کاربران موکل و یا توافق و تراضی با طرف دعوا و یا انصراف به هر دلیل دیگر، غیر قابل استرداد به کاربران موکل می باشد. عزل کاربر وکیل از جانب کاربر چنانچه در اثر تخلفات کاربر وکیل از انجام امور محوله نباشد، کاربران وکیل مستحق دریافت هزینه خدمات وکالت (حق الوکاله) آن مرحله می‌باشند.

 

ماده ۶- ارتباطات با کاربر/مشتری

۱-۶– هنگامی که کاربر از سامانه استفاده می نماید، درخواست خود را ثبت یا به بیان امروز، نامه الکترونیکی ارسال می کند، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام شده و در صورتی که ارتباط کاربران با رعایت کلیه مقررات بیان امروز باشد، کاربران موافقت می کنند که بیان امروز از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی به ارتباط کاربران پاسخ دهند.

۲-۶– آدرس پست الکترونیکی و اطلاعات تماسی که کاربران در فرم ثبت نام خود وارد می‌کنند، تنها آدرس پست الکترونیکی و اطلاعات تماس مورد تایید کاربران است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های بیان امروز و سامانه با کاربران از طریق آنها صورت می‌گیرد.

۳-۶– جهت اطلاع رسانی رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه یا تبلیغات، ممکن است بیان امروز برای کاربران نامه الکترونیکی یا پیامک یا هر گونه اطلاعیه دیجیتالی ارسال نماید. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه نامه الکترونیکی و پیامک‌ و اطلاعیه دیجیتالی را نداشته باشند، می‌توانند درخواست عدم دریافت آنها را برای سامانه ارسال نمایند. کاربران می‌پذیرند که با این درخواست ممکن است در استفاده از خدمات بیان امروز با مشکل مواجه شود و یا اطلاعات مقتضی بموقع به ایشان نرسد.

 

ماده ۷- جمع آوری و استفاده اطلاعات کاربر/مشتری

۱-۷– بیان امروز اقدام به دریافت اطلاعاتی می کند که هنگام استفاده کاربران از آن نیاز به جمع آوری آنها است. همچنین بیان امروز مبادرت به جمع آوری اطلاعات آماری می نماید که مربوط به سخت افزار و نرم افزار رایانه یا تلفن همراه کاربران می باشد و به طور خودکار توسط بیان امروز ثبت می شود. این اطلاعات می تواند شامل آدرس IP، نوع مرورگر، نام حوزه اینترنتی و زمان دسترسی به سامانه باشد. این اطلاعات توسط بیان امروز برای انجام عملیات بهتر، حفظ کیفیت سرویس ها و تامین اطلاعات آماری مورد استفاده قرار می گیرد.

۲-۷– بیان امروز از اطلاعات کاربران برای عملکرد بهتر و تامین خدماتی که کاربران درخواست کرده اند استفاده می کند. بیان امروز همچنین ممکن است از طریق نظرسنجی ها با کاربران ارتباط برقرار کند تا بتواند نظر آنان را در مورد خدمات جاری یا امکان ارائه خدمات جدید جویا شود.

۳-۷– بیان امروز صفحاتی را که کاربر مشاهده می کند ردیابی کرده تا به این ترتیب، تعیین کند چه خدماتی از بیشترین محبوبیت برخوردار هستند. این اطلاعات در محتویات تبلیغاتی سامانه یا عملکرد بهتر آن مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ماده ۸- هزینه ها و پرداخت ها

۸-۱کلیه پرداخت های کاربران از طریق کارت های عضو شتاب یا طرق اعلام شده توسط بیان امروز و در درگاه پرداخت سامانه انجام می پذیرد.

۸-۲– کاربران می پذیرند اعلام هزینه توسط سامانه، ایجاب محسوب و قبول یا رد آن توسط کاربران موکل کاملا اختیاری می باشد.  لذا روابط فی مابین به عنوان قرارداد خصوصی تعریف و تفسیر می گردد و تفاوت هزینه خدمات با تعرفه های قانونی مطابق ماده ۱۰ قانون مدنی نافذ است.

۸-۳ کاربران می پذیرند نسبت به هزینه خدمات تعیین شده، هیچ گونه اعتراضی نداشته و در صورت عدم رضایت از هزینه های اعلامی مختار به عدم ثبت سفارش می باشد و در صورت ثبت سفارش و ارسال درخواست و تأیید آن، مکلف به پرداخت هزینه های تأیید شده می باشد.

۸-۴– کاربران می‌پذیرند تنها زمانی نسبت به ثبت درخواست اقدام نمایند که قصد واقعی استفاده از خدمات حقوقی سامانه را داشته باشند. چنانچه پس از ارسال درخواست و پذیرش آن توسط بیان امروز یا کاربر وکیل و کارشناس حقوقی درخواست را لغو نماید یا در مکان و زمان مشخص شده حضور نداشته باشد کاربر موکل متعهد به پرداخت هزینه خدمات می باشد و سامانه مجاز است نسبت به کسر و برداشت مبلغ مذکور از محل اعتبار وی اقدام نماید در صورت تکرار این عمل برای بار دوم حساب کاربری وی مسدود می شود و کاربر قادر به دریافت خدمات نخواهد بود.

۸-۵ در صورتی‌که کاربر مبلغ خدمت درخواستی خویش را پرداخت کرده باشد ولی نتواند از خدمات سامانه استفاده نماید و این امر منتسب به سامانه باشد، بیان امروز موظف است ظرف ۴۸ ساعت از زمان اعلام مشکل و تمایل کاربر موکل به استرداد وجه، مبلغ پرداختی را به کاربر عودت دهد.

۸-۵ کاربران می پذیرند در صورت پرداخت ناموفق از طریق درگاه بانکی، شخصا مسئول پیگری وجه کسر شده از سیستم بانکی مربوطه می باشد و از نظر بیان امروز، وجه مذکور پرداخت شده محسوب نمی گردد و بیان امروز در این خصوص مسئولیتی ندارد.

 

ماده ۹ – مسئولیت ها و رفع مسئولیت های سامانه

۹-۱ تمامی اطلاعات کاربران  که از طریق سامانه ذخیره می گردد، شامل و نه محدود به اطلاعات بانکی، اطلاعات شخصی، اطلاعات پرونده حقوقی و …،  به عنوان اطلاعات محرمانه نزد بیان امروز محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام ذیصلاح قضایی. بنابراین در صورت درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، بیان امروز مکلف به ارائه اطلاعات کاربر به مراجع مذکور می‌باشد.

۹-۲– سامانه تلاش معقول می کند که محتوا یا دسترسی کاربر به سامانه بدون وقفه و مشکل باشد و باقی بماند، ایرادها رفع شوند، و محتوای سامانه عاری از ویروس و دیگر اجزاء مخرب باشد، اما این موارد قابل تضمین نیست؛ بلکه تلاش معقول  انجام می شود که دسترسی به سامانه برقرار باشد، و سامانه و  محتوای آن از نظر صحت، دقت، کامل بودن، قابل اعتماد بودن، و موارد مشابه قابل تکیه و قابل اعتماد باشد.

۹-۳ سامانه سعی می کند دسترسی شبانه روزی در تمامی ۷ روز هفته برای کاربران برقرار باشد. ممکن است به دلیل تعمیر و نگهداری سامانه، یا دلایل و مشکلات فنی دیگر، لازم باشد دسترسی به سامانه یا ارائه خدمات و محتوای ان موقتاً متوقف یا معلق شود، ولی بیان امروز تمام سعی خود را برای برطرف کردن موارد فوق خواهدکرد.

۹-۴-  سامانه در خصوص خسارات ناشی از موارد زیر از خود سلب مسئولیت می نماید:

۹-۴-۱- خساراتی که ناشی از اقدامات خارج از سامانه باشد؛

۹-۴-۲- خساراتی که از هک یا نفوذ غیر مجاز به سامانه بیان امروز باشد؛

۹-۴-۳- خساراتی که ناشی از ارائه هرگونه اطلاعات ناقص یا نادرست و یا اقدامات زیانبار کاربر باشد؛

ماده ۱۰- موارد فنی

۱۰-۱– کاربران و اشخاص ثالث حق ندارند هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) بیان امروز شامل دیکامپایل(Decompile) ، مهندسی معکوس(Reverse Engineering) یا فعالیت های مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.

۲-۱۰– کاربران و اشخاص ثالث مجاز نیستند با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخۀ دیگری از خدمات بیان امروز را روی سرورهای دیگر ارائه نمایند. همچنین کاربر مجاز نیست در بیان امروز یا در روش ارائۀ آن تغییر یا اخلالی ایجاد کند.

۳-۱۰– کاربران و اشخاص ثالث حق ندارند نرم‌افزار یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری(Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی خدمات بیان امروز اجرا کنند.

۴-۱۰– کاربران توافق می‌کنند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به بیان امروز، از طریق سامانه بعمل آید و کاربران ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام می‌کند.

 

ماده ۱۱- قوه قهریه

۱-۱۱– تمامی شرایط و قوانین مندرج در این قوانین و مقررات، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه، بیان امروز هیچ گونه مسئولیتی نخواهند داشت.

۲-۱۱– تنها مرجع رسمی مورد تایید بیان امروز برای ارتباط با کاربران، وب سایت رسمی آن یعنی www.bayanemrooz.com  است.