دپارتمان شرکت های نویندپارتمان شرکت‌های نوین

 با پیشرفت تکنولوژی و توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی، در راستای گسترش اختراع و نوآوری در دنیای امروز، شاهد ظهور شرکت‌های نوین با مسائل حقوقی مربوط به آن‌ها مواجه هستیم.

حقوق شرکت های نوین یکی از تکنیکی‌ترین و مهم‌ترین موضوعات جهان حقوقی امروز به شمار می‌رود. ارزیابی بایسته، انجام اقداماتی علمی و هدفمند به منظور ارزیابی یک شرکت یا شخص جهت کشف و شناسایی وجود منفی و مخاطره‌آمیز آن قبل از امضای قرارداد یاهرنوع رابطه کاری است. همچنین، می‌تواند ریسک سرمایه‌گذاری، مشارکت و حتی مراودات مالی را پایین آورد که این مهم ازطریق تهیه، تدارک چک لیست‌های تخصصی و خاص در امور برنامه‌ریزی، مالی، حقوقی، منابع انسانی، بازاریابی فروش و دارایی‌های فکری تحقق می‌یابد. امروزه در دنیا ارزیابی بایسته به عنوان یک عامل مهم برای کنترل یا کاهش ریسک معاملاتی شناخته شده‌است و بهترین گزینه برای انتخاب تیم ارزیابی‌کننده و مدیریت تیم موسسات حقوقی هستند که ازخدمات وکلا و مشاوران رشته‌های مختلف برخوردارند. اگر بخواهیم فعالیت مربوط به موسسه بیان امروز در این حوزه را برشماریم باید به سه زیر مجموعه اصلی موسسه اشاره کنیم، که شامل شرکت‌های زیر می‌شوند:

    1. شرکت های استارت آپ
    2. شرکت های دانش بنیان
    3. شرکت های خلاق

شرکت های استارت آپ

ظهور شرکت‌های استارت‌آپی طی دو دهه اخیر باعث پیدایش چالش‌های نوینی در زمینه‌های حقوق تجاری، حقوق مالکیت فکری وتامین سرمایه شده‌است؛ در این زمینه از یک طرف زیست بوم درونی و متفاوت استارت‌آپ‌ها و از طرف دیگر شرایط خاص حقوقی این قبیل شرکت‌ها دخیل هستند. به همین خاطر است که موسسۀ وکلای بین المللی بیان امروز با تاسیس دپارتمان شرکت‌های نوین در تلاش است با استفاده از مجموعه‌ای از متخصصین حقوقی و با همکاری سایر دپارتمان‌های موسسه، به رشد شرکت‌های استارت آپی با ارائه تخصصی‌ترین خدمات حقوقی کمک کند. باید توجه داشت که شیوه تاسیس شرکت، موافقت‌‌نامه سهام‌داران و اساسنامه شرکت‌های استارت‌آپی، همگی با شیوه سنتی این قبیل امور متفاوتند و لازم است متخصص حقوقی آشنا با حقوق استارت‌آپ‌ها یا شرکت‌های نوین، در فرآیند تهیه آن‌ها دخیل باشد. فی‌المثل تامین مالی شرکت‌های استارت‌آپی شامل شیوه‌های متعددی چون سرمایه‌گذاری خطرپذیر، استفاده از شتاب‌دهنده‌ها و یا از طریق سرمایه‌گذاران فرشته است و این شیوه‌های متفاوت، تاثیر مستقیمی در شیوه تهیه اساسنامه دارند.

شرکت‌های نوین

شرکت های دانش بنیان 

شرکت دانش بنیان (Knowledge Enterprise)   (Knowledge-based Companies)شرکت یا موسسۀ خصوصی یا تعاونی است که به منظور هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی (شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری) و تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزۀ فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان، به ‌ویژه در تولید نرم‌افزارهای مربوط تشکیل می‌شود. حیطه عملکرد شرکت‌های دانش بنیان به طور کلی می‌تواند شامل انجام تحقیقات علمی و کاربردی، ارائه خدمات تخصصی و مشاوره‌ای در حوزه‌های فنی و تخصصی، تولید محصولات با فناوری نوین و سطح بالا (توسعه فناوری)، ایفای نقش نظارتی بر تحقیقات پژوهشی، اجرایی و مشاوره‌ای باشد. برخلاف بسیاری از شرکت‌های تجاری، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند هیچ‌گونه مال قابل لمس و مادی نظیر زمین، ماشین‌آلات و دستگاه‌ها و تجهیزات تولید نداشته‌باشند و صرفاً با ترکیب دانش، فناوری و تخصص‌های علمی و پژوهشی، فعالیت کنند. موسسه حقوقی وکلای بین المللی بیان امروز در نظر دارد، با مجموعه‌ای از متخصصین حقوقی و با همکاری سایر دپارتمان‌های موسسه، به رشد شرکت‌های دانش بنیان، با ارائه تخصصی‌ترین خدمات حقوقی کمک کند. با در نظر گرفتن اینکه موسسۀ حقوقی بیان امروز، یک شرکت دانش بنیان است، ما شما را در رسیدن به کسب درجه دانش بنیانی همراهی خواهیم کرد.

شرکت­ های خلاق

در سال­‌های اخیر و در سیر توسعه­‌ی اقتصادی کشور، شاهد ظهور و بروز شرکت­‌های خلاق در نظام اقتصادی هستیم. شرکت­‌های خلاق عمدتاً در صنایع خلاق، فرهنگی و خدمات نوین مبتنی بر فضای مجازی فعال و در حال رشد می­‌باشند و از همین رو جوهرۀ رشد این شرکت‌­ها بر فعالیت­‌های نوآورانه و خلاقانه استوار شده است که این دسته از شرکت­‌ها را از شرکت­‌های سنتی متفاوت کرده است. تفاوت زیست بوم و نظام حقوقی حاکم بر شرکت­‌های خلاق و نیاز این دسته از شرکت‌­ها به طیف گسترده‌­ای از خدمات حقوقی سبب شده است که دپارتمان شرکت­‌های نوین موسسه حقوقی وکلای بین المللی بیان امروز با کمک متخصیصن مجرب و با همکاری سایر دپارتمان­‌های این مجموعه به ویژه دپارتمان تجاری- اقتصادی، دپارتمان حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات و دپارتمان مالکیت فکری، به ارائۀ خدمات حقوقی در زمینه تشکیل، فعالیت و توسعه این دسته از شرکت‌­ها بپردازد.

لیست زمینه‌های کاری موسسه در دپارتمان شرکت‌های نوین 

    1. ارائه خدمات مشاوره ای در مورد نحوۀ تشکیل شرکت و پیشنهاد گزینه‌های مطلوب و مناسب برای تاسیس شرکت و نحوه تنظیم روابط بین شرکا؛
    2. ارزیابی وضعیت حقوقی شرکت های طرف قرارداد اعم از داخلی و خارجی؛
    3. تنظیم مقررات داخلی شرکت ها اعم از مقررات مالی و معاملاتی، آیین‌نامه‌های کار و …؛
    4. مشاوره در زمینه تامین مالی شرکت های نوین؛
    5. مشاوره و تنظیم تفاهم نامه سهامداران در شرکت های نوین؛
    6. مشاوره و تنظیم اساسنامه شرکت های نوین؛
    7. مشاوره و تنظیم قرارداد های لازم برای فرآیند روزانه شرکت های نوین؛
    8. مدیریت امور حقوقی شرکت های نوین؛
    9. مشاوره در زمینۀ اتمام فرآیند شرکت.

موسسه حقوقی وکلای بین المللی بیان امروز با همراهی کارشناسان حقوقی و وکلای با تجربه و متخصصین حقوقی آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی به شماست. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی موجود در صفحه تماس با موسسه، با ما تماس بگیرید.