قرارداد

فضای اشتراکی کار و قرارداد آن

مزایا و معایب فضای اشتراکی کار
اگر می خواهید بدانید فضای اشتراکی کار چیست؟ تا انتهای این مقاله با ما باشید تا همه چیز را در مورد فضای اشتراکی کار برای شما عزیزان شرح دهیم. فضای کاری مشترک یک فضای کاری به سبک حرفه ای است که در آن برای استفاده از یک فضای کاری مشترک، هزینه ماهانه پرداخت می کنید.

در حالی که هر فضای کار مشترک کمی متفاوت است، این یک تصور کلی است که فضاهای کار مشترک به متخصصان اجازه می دهد تا فضای اداری را تا حدی به اشتراک بگذارند.

یک فضای کار مشترک مانند سایر فضاهای مشترک عمل می کند. به عنوان مثال، یک آپارتمان مشترک را در نظر بگیرید. افرادی که در آنجا زندگی می کنند چیزهایی مانند آشپزخانه، قسمت های مشترک و حمام را به اشتراک می گذارند. فضای کار مشترک مشابه است، اما در سطح بزرگتر و به معنای حرفه ای. شما می توانید یک فضای کار مشترک را با یک دفتر مقایسه کنید، اما به معنای بسیار گسترده تر.

 

فضای اشتراکی کار مناسب چه اشخاصی است؟

یکی از اصلی ترین مشکلات که معمولاً در ابتدای کارِ فریلنسرها، کارآفرین ها، استارت آپ  ها و تیم های کوچک با آن مواجه هستند بحث تامین فضای کاری آنها  است.

از بحث های داغ این روز ها، مسئله دورکاری و یا کار حضوری است. با توجه به افزایش متقاضیان دورکاری، کم نیستند کسانی که نیاز به تعامل و کار تیمی دارند.

 

بیشتر بخوانید: دانلود قرارداد تامین فضای اشتراکی کار

 

در ادامه به مزایا و معایب فضاهای اشتراکی کار می پردازیم:

مزایای فضای اشتراکی کار:

 

محیط پویا

وقتی که وارد محیط کار می شوید از آن تأثیر می پذیرید. فضاسازی و میزان نور و حضور افراد در طول روز روی شما تأثیر خواهد  گذاشت. احساس کار هدفمند، کنترل بیشتر و تعلق به یک گروه با فضای اشتراکی کار ارتباط مستقیم دارد. اکثر فضاهای اشتراکی کار تمام هفته باز بوده و از لحاظ ساعت کاری، دست شما باز خواهد بود.

 

گسترش دایره ارتباط

فضای اشتراکی کار یک جامعه درون سازمانی گسترده است که باعث شبکه سازی بین افراد خبره،منتور ها و سرمایه گذارها می شود. یک استارتاپ نوپا از چند لحاظ نیاز به تقویت دارد.

۱.سرمایه: چه قبل از شروع و چه بعد از شروع کار، یک استارتاپ نیاز به سرمایه و سرمایه گذار دارد. اگر شما در یک فضای اشتراکی کار مشغول به کار باشید می توانید اطلاعات بیشتری در خصوص سرمایه گذاران دریافت کنید و از تجربیات دیگر همکاران خود بهره  بگیرید.

۲.فرصت کاری: هر یک از همکاران شما در فضای کار یک همکار و شریک بالقوه برای شما محسوب می شوند. برای مثال اگر شما فعالیت های حسابداری ارائه می دهید، استارتاپ های کامپیوتری،مهندسی،حقوقی و … وجود دارند که ممکن است جویای خدمات شما شوند. حتی ممکن است که دو استارتاپ از یک صنف با یکدیگر به همکاری بپردازند.

۳.فرصت های جدید: زمان می برد تا هر استارتاپی مستقر شود و موقعیت خود را در جهان کنونی پیدا کند. با آگاهی از تجربیات و نوآوری های در جریان، می توان زودتر و بهتر جایگاه خود را در بازار پیدا کنید.

 

هزینه کمتر-دردسر کمتر

دفتر و محیط کاری اختصاصی برای بسیاری از استارتاپ های نوپا غیرممکن است. جدای از هزینه ی اجاره یا خرید این گونه محیط ها، هزینه ی خرید تجهیزات و راه اندازی و تعمیر و نگهداری آنها نیز هزینه های دست و پا گیری خواهند بود. با فضای کاری مشترک دیگر نیازی به میز،صندلی، اینترنت، چاپگر و … و نظافت محیط کار نخواهید داشت. همچنین از قبوض مختلف آب و برق و گاز خبری نخواهد بود. به طور کلی فضای اشتراکی کار از هزینه ها و مالیات های شما به مقدار قابل توجهی کم خواهد کرد.

 

دسترسی محلی آسان

اگر فضای اشتراکی کار از نظر موقعیتی در جای مناسبی واقع شده باشد از میزان نگرانی های شما در خصوص رفت و آمد افرادتان کاسته خواهد شد. نزدیکی به رستوران ها و کافه های با کیفیت نیز از مزایای یک فضای اشتراکی کار خوب محسوب می گردد.

 

حراست و امنیت

امنیت محیط کاری از دغدغه های بجا است. فضاهای اشتراکی کار مجهز به دوربین های مداربسته، سامانه های کنترل ورود و خروج و شاید نگهبان و حراست هستند. پس نیازی به نگرانی در خصوص دفاتر و سیستم ها نیست.

 

معایب فضای اشتراکی کار:

کاهش تمرکز

همانقدر که ممکن است کار در کنار افراد دارای مزایا باشد دارای معایب نیز هست. رعایت کردن فرهنگ کار در این گونه فضاها را نمی توان تضمین کرد. سر و صداها و شلوغی و تداخل می تواند در این گونه محیط ها رخ دهد. هرچقدر از این مزاحمت ها کمتر باشد، می توان به آن محیط اشتراکی کار نمره بالاتری داد.

بعضی فضاهای اشتراکی کار مجهز به سالن ها و فضاهای بزرگتر هستند که می توان برای برگزاری جلسات و سمینار ها از آنها بهره برد. به منظور استفاده هرچه بهتر از این امکانات بهتر است تا با مسئولین آن هماهنگی های لازم را به عمل آورید.

 

 حریم خصوصی

اگر شما نسبت به اینکه دیگران ممکن است شما را ببینند یا به طور اتفاقی از شما سؤالاتی بپرسند یا گفتگویی  را آغاز کنند، حساس هستید پس احتمالا باید فکری به حال این چالش بکنید.

 

محدودیت زمانی

معمولا محیط های اشتراکی محدودیت های سخت و پیچیده ای را اعمال نمی کنند ولی به هرحال در صورت وجود چنین محدودیت هایی باید آنها را مدنظر قرار دهید.

 

برندسازی

به هرحال وقتی که از فضای اشتراکی کار استفاده می کنید نمی توانید توقع یک مکان ایده آل و اختصاصی مثل دفاتر اختصاصی حرفه ای شرکت ها و مؤسسات را داشته باشید. پس ممکن است برای ملاقات با مشتریان و دیگر افراد نیاز به برنامه های دیگری داشته باشید.

 

قرارداد تامین فضای اشتراکی کار

اگر موضوع فضای اشتراکی کار برای شما عزیزان مورد توجه قرار گرفته و به توجه به مزایای فضای اشتراکی کار که در این مقاله بیان شد تصمیم دارید به این موضوع فکر کنید و به دنبال فضای اشتراکی کار بگردید، باید یک موضوع بسیار مهم را مد نظرتان قرار دهید، آن هم بستن یک قرارداد تامین فضای اشتراکی کار برای قانونی بودن و مسائل حقوقی فعالیت تان می باشد. پس قبل از همه چیز باید حتما تمامی موارد حقوقی برای قرارداد تامین فضای اشتراکی کار را برای خود لیست کرده و تک تک مسائل حقوقی مهم را در قرارداد تان ذکر کنید. تا در آینده برای این موضوع به مشکل بر نخورید.

موسسه حقوقی بیان امروز ای برای همین موضوع و چالش هایی که ممکن است در مورد تنظیم قرارداد و عقد قرارداد برای شما عزیزان پیش بیاید، سعی کرده با کمک مشاوران حقوقی و وکلای با تجربه و بین المللی، قرار داد های کاملا قانونی و معتبر، با درج تمام نکات و موارد حقوقی آماده کند و در اختیارتان قرار دهد. تا در حقیقت این چالش بسیار مهم عقد و تنظیم قرارداد را برای شما عزیزان برطرف کرده باشد تا با خیال راحت و بدون استرس یک قرارداد معتبر و دقیق را تنظیم کنید.

 

سخن آخر

موسسه حقوقی وکلای بین المللی بیان امروز با سال ها تجربه در امور حقوقی داخلی و بین المللی آماده ی ارائه ی خدمات حقوقی و مشاوره های حقوقی تخصصی و حرفه ای به شماست . برای دریافت اطلاعات بیشتر و برقراری ارتباط با مشاوران و وکلای ما،از طریق سایت ،لینکدین ،اینستاگرام و توییتر و یا حتی به صورت حضوری و یا تلفنی درارتباط باشید .

شما عزیزان می توانید همه روزه با کارشناسان ما در ارتباط باشید و پرسش ها و چالش ها و مسائل حقوقی خود را مطرح نمایید . هدف موسسه حقوقی وکلای بین المللی بیان امروز ارائه ی خدمات حقوقی تخصصی و حرفه ای به شما عزیزان است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *