آموزشی, بلاگ

مشاهده قرارداد الکترونیک وکالت

قرارداد الکترونیک وکالت

مشاهده قرارداد الکترونیک وکالت

قرارداد الکترونیک وکلا

مطابق تبصره ۶ قانون بودجه ۱۳۹۹ وکلا ،مشاورین و سر دفتران موظف به ثبت هرگونه قرارداد با موکلین و مشتریان خود در سامانه قرارداد الکترونیک قضایی هستند. این قانون از آذر سال ۱۳۹۹ لازم الجرا می‌باشد. در این مقاله پس از توضیح مختصر در ارتباط با ثبت مراحل و انعقاد قرارداد الکترونیک وکالت به مبحث مهم و سوال اکثر موکلین در ارتباط به مشاهده قرارداد الکترونیک وکالت می‌باشد، می‌پردازیم.

مراحل ثبت قرارداد الکترونیک وکالت

ثبت قرارداد الکترونیک وکالت طی مراحل مشخصی انجام می‌شود که این مراحل توسط وکیل و تایید موکل توسط کد ارسال شده انجام می‌شود. در انتها موجب انعقاد قرارداد وکالت الکترونیک در سامانه الکترونیک خدمات قضایی (سامانه عدل ایران) می‌شود که در مقاله سامانه ثبت قرارداد الکترونیک برای وکلا به طور کامل به توضیح آن پرداخته‌ایم‌.


ثبت‌نام ثنا


 

قرارداد الکترونیک وکالت

مشاهده قرارداد الکترونیک وکالت

برای اکثر موکلین سوال است که متن قرارداد الکترونیک وکالت را چگونه مشاهده نماییم؟

در پاسخ باید گفت ۲ روش متصور است:

الف) وکالت نامه مورد نظر از طریق وکیل برای موکل ارسال شود.

ب) مراجعه به دفاتر خدمات قضایی.

امضای الکترونیکی سامانه ثنا

اکنون به طور کامل و جامع به توضیح هر کدام از این ۲ مورد می‌پردازیم:

مشاهده قرارداد الکترونیک وکالت توسط وکیل

موکل محترم می تواند قبل از ارسال کد تاییدیه برای وکیل،  از وکیل خود تقاضا نماید که متن قرارداد را برای او ارسال نماید تا قرارداد را مشاهده نماید.

البته موکل بعد از ارسال کد تاییدیه برای وکیل و پس از انعقاد قرارداد وکالت نیز می تواندمتن  قرارداد را از وکیل خود در خواست نماید.

مشاهده قرارداد وکالت توسط مراجعه حضوری به دفاتر خدمات قضایی

در این روش بعد از ارسال کد تاییدیه و انعقاد قرارداد الکترونیک وکالت ، موکل می‌تواند با مراجعه حضوری به دفاتر خدمات قضایی همراه با اصل کارت ملی و اصل شناسنامه تقاضا دریافت متن قرارداد الکترونیک وکالت خود را نماید.

 

نکات مهم در ارتباط با ثبت قرارداد الکترونیک وکالت

در این مقاله به چند نکته مهم در ارتباط با ثبت قراردادالکترونیک وکالت خواهیم پرداخت تا خللی در ارتباط با این قرارداد ایجاد نشود:

  • در صورتی که چند وکیل وجود داشته باشند می توانید با کلیک بر روی گزینه افزودن همه وکلا را انتخاب نمایید و سهم هرکدام را مشخص نمایید.
  • در شعب دادگاه ها و دادسرا ها امکان استعلام قرارداد الکترونیک وکالت وجود دارد.
  • ابطال تمبر مالیاتی مانند گذشته انجام می‌شود.
  • حق الوکاله کارآموز به طور خودکار به وکیل سرپرست خود متصل می شود در قسمت امضا کد ارسالی وکیل سرپرست را وارد می‌نمایند.
  • در قسمت تغییر وکیل باید در کانون وکلا اعلام شود تا در دفاتر مشاهده شود.
  • نکته مهم این است که بعد از تایید نهایی ابطال قرارداد وجود ندارد و در صورت استعفا و عزل باید از طریق ارساللایحه به شعبه مربوطه اطلاع داده شود.

وکلای بین المللی موسسه بیان امروز در ارتباط با ثبت، انعقاد و مشاهده قرارداد الکترونیک وکالت آماده مشاوره و راهنمایی شما می‌باشند.


بیشتر بخوانید :

خدمات آنلاین حقوقی | بیان امروز

درخواست وکیل

ثبت دادخواست از طریق سامانه خدمات قضایی الکترونیک

 

سامانه عدل ایران

نوشته های مشابه

11 دیدگاه در “مشاهده قرارداد الکترونیک وکالت

  1. Ali گفت:

    مشکلی هست . باید موکل به قرارداد شخصا مثل وکیل از طریق سامانه دسترسی داشته باشد و مطالعه کند و هر موقع خواست بتواند از همون سامانه اختیار وکیل. وکیلش را عزل کند .اینطوری به نشکل برخورد میکنیم . موکل به سامانه برای مطالعه دسترسی ندارد و کد را مجبور هست بدهد تا وکالت ثبت شود . این شیوه غلط و هطرناک هست .
    چون قبل از تایید نهایی کد میدهیم . و سپس قبل از تایید نهایی میتونن متون را تغییر دهند . یا بعد از تایید یک نسخه به موکل نمیدهند و هر کاری میتوانند بکنند .
    درستش این هست که اگر وکیل دسترسی به قرارداد دارد . موکل نیز از طریق سامانه دسترسی داشته باشد و هر دو تایید نهایی نکنند اعتبار نداشته باشد .

    1. سما گفت:

      بله دقیقا ، آفرین

    2. عباس گفت:

      سلام به نظرم این روشی که شما فرمودید خیلی عالیه

    3. رحیمی گفت:

      سلام به نظرم این روشی که شما فرمودید خیلی عالیه

    4. حامد گفت:

      دقیقاً حرف شما درست هست و مانند حساب های بانکی چند نفره که باید امضاء کنند، میشه وکیل قرارداد را بفرسته برای ثنا موکل و موکل بعد از مطالعه تایید کنه،
      دیگه تو این زمانه درست کردن این کار سختی نیست و تعجب آور هست که چرا انجام نمی دهند…..

  2. fahime گفت:

    بنظرم معقول نیست که از وکیل بخوایم پیش نویسو بفرسته و یا بعد از دادن کد تایید امکان مشاهده قرارداد رو داشته باشیم
    ضروری بود موکل از طریق سامانه ای نظیر ثنا قبل از تایید و انعقاد قرارداد امکان مطالعه پیش نویسو داشته باشه.

  3. ساره بیات گفت:

    سلام . من چند ماه پیش به یک وکیل مراجعه کردم برای طلاق و گرفتن مهریه . به من گفتن که مهریه ام رو میگیرن و درصدی از مهریه رو برمیدارن اما من هیچ قرارداد وکالتی رو ندیدم ، فقط بعدا برام پیام اومد که فلان کد رو بفرستم برای قرارداد وکالت و منم بی خبر براش فرستادم تا کار هام رو پیکیری کنه . حالا اون وکیل اهمال میکنه و اصلا پیگیر کار ها نیست . میخوام این ماجرا تموم بشه ، اما نمیدونم متن قرار داد وکالتی که با اون کد امضا کردم ، چی بوده ؟ . از طرفی بخاطر مشکلات اخلاقی اون وکیل ، نمیخوام برم پیشش . سوالم ابنکه میتونم بدون حضور اون ، قرارداد وکالت رو فسخ کنم ؟ و آیا ممکنه در قرارداد حق الوکاله ای درج کرده باشه که من ندونم ؟

  4. Negar گفت:

    سلام من قرارداد وکالت رو از طریق سایت عدل ایران فرستادم و اخرین وضعیت تایید شده هست اما قاضی دادگاه میگن هنوز برای ما ارسال نشده باید چکار کرد؟ همه گزینه ها هم پس از تایید قفل شده

  5. هادی رحمتی گفت:

    من وکالتنامه ای داشتم که از طرف مقابلم گرفتم.دفتر تنظیم اون و هم به یاد ندارم و الان وکالتنامه مفقود شده.چطور میتونم نسخه دیگه ای از اون وکالت نامه رو بدست بیارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *