آموزشی, بلاگ, متفرقه

مشاهده ابلاغیه الکترونیک قضایی

مشاهده ابلاغیه الکترونیک قضایی

مشاهده ابلاغیه الکترونیک قضایی

باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و سرعت انجام کارها به وسیله اینترنت، مشاغل هم برای خدمت‌رسانی بهتر و سریع‌تر خواستار پیوستن به دنیای دیجیتال و الکترونیکی کردن خدمات خود برای سهولت کاربران هستند. در همین راستا سیستم قضایی ما نیز برای خدمت‌رسانی بهتر و سریع‌تر به متقاضیان  سیستم خدمات قضایی الکترونیکی را طراحی کرده است.

در راستای تسهیل خدمت رسانی و مقتضی و مناسب به مردم و سرعت بخشیدن در انجام کارهای قضایی چندیست که سامانه ابلاغ الکترونیکی قوه قضاییه توسط مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه راه اندازی شده است.

 

حال برای مشاهده و پیگیری پرونده خود ابتدا متقاضیان عزیز باید در این سامانه ثبت نام کنند.

ثبت‌نام ثنا

سامانه مذکور ابلاغیه‌ها و نتایج دعاوی را به صورت الکترونیکی در اختیار متقاضیان عزیز و قوه قضاییه قرار می‌دهد. بطور خلاصه می‌توان بیان داشت که هر متقاضی می‌تواند با رمزِ کاری و رمزِ عبورخود به اطلاعات و ابلاغیه‌های مربوطه دسترسی پیدا کند.

در همین راستا سوالات متعددی راجب چیستی و چگونگی استفاده از سیستم خدمات قضایی الکترونیک و مشاهده ابلاغیه الکترونیک قضایی از موسسه مورد پرسش قرار گرفته بود. امروز قصد داریم در این مبحث به برخی از مهم‌ترین پرسش های شما عزیزان پاسخ دهیم.

با توجه به طراحی سامانه خدمات قضایی در سال ۱۳۹۵، مشاهده ابلاغیه الکترونیک قضایی امکان پذیر شد، با توجه به این تصمیم و در پی شکل گیری این سامانه امور مربوط به ابلاغ قضایی فقط از طریق سامانه ی ابلاغ الکترونیکی “سامانه ی ثنا” امکان پذیر شده است و باتوجه به راه اندازی این سامانه دیگر نیازی به ارسال فیزیکی ابلاغیه وجود ندارد و تمامی ابلاغیه ها به صورت الکترونیکی ارجاع خواهند شد.

در همین راستا و برای پاسخ به این سوال که روش مشاهده ابلاغیه الکترونیکی به چه صورت است باید بیان داشت که در ابتدا باید در سامانه ی ثنا نام نویسی کرد. برای ثبت نام در سامانه ی ثنا و رویت ابلاغیه در سامانه ثنا باید به به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با در دست داشتن مدارک مورد نیاز از جمله  مدارک شناسایی ، آدرس محل سکونت و کد پستی مراجعه کرد و رمز ورود به سامانه ثنا را دریافت کرد.

پس از ثبت نام در سامانه ثنا و دریافت رمز ورود شخصی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ، می توان ابلاغیه الکترونیکی دادگاه را مشاهده کرد .

برای مشاهده، در ابتدا با ورود به صفحه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی ، باید شماره ملی و رمز شخصی ورود به سامانه را وارد کرد، در مرحله  بعدی ” رمز عبور موقتی ” به تلفن همراه شما پیامک می شود که باید آن را در کادر مربوطه وارد نمایید .

در صورتی که رمز عبور موقتی به گوشی شما ارسال نشد ، از گزینه ” رمز موقت خود را فراموش کرده ام ، ارسال مجدد رمز موقت ” استفاده کنید.

روش رویت ابلاغیه الکترونیکی

با وارد کردن کد ارسالی یا همان رمز عبور موقتی ، وارد صفحه جدیدی شده و شما می توانید کلیه ابلاغیه های مخصوص به خودتان در تمامی دعاوی و مراحل را مشاهده نمایید. از سوی دیگر شما می تواند با انتخاب گزینه ” ابلاغیه های جدید ” و یا ” ابلاغیه های مشاهده شده ” ، به ابلاغیه های خودتان دسترسی پیدا کنید و آن ها را رویت کنید. در رابطه با رویت ابلاغیه الکترونیکی نیز باید بیان داشت شما می توانید با کلیک بر روی گزینه ی ” مشاهده ابلاغیه ” ، جزئیات کامل مربوط به ابلاغیه خود را مطالعه کرده و به آن دسترسی پیدا کنید.

همچنین در صورت لزوم ، می توانید با انتخاب گزینه ” دریافت نسخه چاپی ابلاغیه” ، که با رنگ قرمز مشخص شده است ابلاغیه مورد نظر را چاپ نمایید. نکته ی مهمی که در راستای ابلاغیه ی الکترونیکی باید به خاطر داشت این است که تاریخ مشاهده ابلاغیه توسط کاربر ، تاریخ ابلاغ محسوب شده و کلیه آثار قانونی ابلاغیه مانند مهلت تجدید نظر خواهی، مهلت واخواهی، اعتراض و.. از تاریخ رویت ابلاغیه ی الکترونیکی محاسبه خواهد شد.

 

 برای جلوگیری از سو استفاده های احتمالی از حساب کاربری لازم است پس از رویت ابلاغیه ی مورد نظر و تمام شدن کار کاربر با این سامانه با انتخاب گزینه ی خروج که با رنگ قرمز مشخص شده است از حساب کاربری خود خارج شوید.

مشاهده ابلاغیه الکترونیک قضایی

مشاهده ابلاغیه الکترونیک قضایی؟؟

در صورت وجود هر گونه سوال و ابهام در مورد ابلاغیه الکترونیکی و یا خدمات حقوقی دیگر، شما عزیزان و همراهان همیشگی موسسه وکلای بین المللی بیان امروز می توانید از طریق سایت، شبکه های اجتماعی، تلفن و یا حتی به صورت حضوری با کارشناسان و وکلای موسسه وکلای بین المللی بیان امروز تماس حاصل فرمایید.

سامانه عدل ایران

موسسه وکلای بین المللی بیان امروز با سال ها تجربه در مسائل حقوق داخلی و بین المللی آماده ی پاسخگویی به شما عزیزان و پیدا کردن راه حل های مقتضی برای چالش های حقوقی شما عزیزان و متقاضیان است.

 شما همچنین می توانید از طریق دپارتمان محبوب بیان به صورت رایگان از مشاوره های حقوقی کارشناسان و وکلای موسسه بهره ببرید و چالش های حقوقی خود را با ما مطرح کنید. موسسه وکلای بین المللی بیان امروز آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان است. با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید:

انواع ابلاغ در قانون آیین دادرسی مدنی

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “مشاهده ابلاغیه الکترونیک قضایی

  1. محمود گفت:

    میخوام ابلاغیه مو ببینم که نمیشه سایت میزنه رمز شخصی و شماره ملی اشتباهه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *