بلاگ, متفرقه

جایگزینی – انتقال متقاضی مسکن مهر

مسکن

جایگزینی – انتقال متقاضی در مسکن مهر

مسکن مهر

مسکن مهر به عنوان اقدامی برای خانه دار کردن اقشار کم درآمد سال هاست که بسیار مورد بحث قرار گرفته است. حال با توجه به اهمیت این موضوع در بلاگ پیش رو سعی داریم تا با مراحل ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن ، انتقال و جایگزینی متقاضیان مسکن مهر در صورت فوت شخص آشنا شویم. در بیان امروز ابعاد این موضوع را بررسی می‌کنیم پس در ادامه ی بلاگ پیش رو با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید مسکن مهر مجتمع‌های مسکونی هستند. ساختشان در دولت مهندس محمود احمدی‌ نژاد رئیس ‌جمهور وقت ایران آغاز شده است. در واقع هدف از این طرح خانه‌ دار کردن اقشار کم درآمد بود. اما گاه ساخت و ساز این دسته از مسکن ها با مشکلاتی مواجه بوده که زمان ساخت و تحویلشان را طولانی کرده است.

مسئله فروش، انتقال و جایگزینی مسکن مهر – مسکن ملی جزو دغدغه های مالکین یا متقاضیان این واحد های مسکونی است. پس با بیان امروز همراه باشید.

ثبت نام طرح ملی مسکن

مراحل ثبت نام در سایت

  1. در ابتدا وارد سایت tem.mrud.ir شوید.
  2. ورود به بخش ثبت نام مسکن ملی: در این بخش اطلاعات کاملی درباره طرح در اختیار شما قرار می گیرد و پس از مطالعه آنها گزینه «متن بالا را با دقت خوانده ام و می پذیرم» را علامت بزنید و روی دکمه تایید کلیک کنید.
  3. با انتخاب گزینه تایید وارد صفحه ای دیگر می شوید که در آن طی ۱۰ مرحله ثبت نام طرح مسکن ملی باید اطلاعات (شهر و محل سکونت/ مشخصات فرد متقاضی/ مشخصات خانواده فرد متقاضی شامل همسر و فرزندان/  سوابق سکونت در شهر مذکور/ تعهدات مالی / ملک مورد نظر) را وارد خواهید نمود.
  4. شایان ذکر است بررسی اطلاعات هویتی متقاضی و افراد تحت تکفل از طریق سامانه ثبت و احوال و بررسی عدم دریافت زمین، مسکن و تسهیلات یارانه‌ای توسط متقاضی از طریق سامانه فرم «ج» وزارت راه و شهرسازی صورت می گیرد.
  5. در آخرین مرحله ثبت نام طرح مسکن ملی باید ۱۲ هزار ۵۰۰ تومان از طریق درگاه الکترونیکی به عنوان هزینه ثبت نام سامانه آباد پرداخت نمائید. این مبلغ غیرقابل استرداد می‌ باشد.

مدارک مورد نیاز ثبت نام طرح ملی مسکن (مسکن مهر)

  • بارگذاری تصویر کارت ملی متقاضی
  • بارگذاری تصویر شناسنامه متقاضی و افراد تحت تکفل
  • بارگذاری تصویر گواهی سرپرستی در صورت ضرورت
  • بارگذاری تصویر سند مالکیت برای متقاضیان دارای زمین
  • بارگذاری تصویر گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا در پنج سال اخیر به شرح موارد زیر:
    • گواهی اشتغال به کار متقاضی
    • گواهی تحصیل فرزندان
    • مدارک مربوط به محل تولد متقاضی یا همسر یا فرزندان بالای ۵ سال
    • جواز کسب شاغلین صنوف برای متقاضی یا همسر
    • سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا همسر
    • گواهی اشتغال به کار از دوایر دولتی برای متقاضی یا همسر
    • گواهی مبنی بر پرداخت مستمری بگیران و بازنشستگان

باید بدانید: قراردادهای ساخت، اجرا و واگذاری

جایگزینی یا انتقال متقاضی در مسکن مهر

بالاتر به آشنایی با مراحل ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن پرداختیم. نوبت به بررسی یکی از چالش های اصلی این موضوع یعنی “جایگزینی متقاضی در مسکن‌مهر به دلیل فوت متقاضی” است.

در این راستا باید بیان داشت که سوالات گوناگونی پیرامون فوت متقاضی دریافت مسکن مهر مطرح شده است که لازم است تا بدان پاسخ داد. شرکت عمران شهر جدید پردیس در اطلاعیه‌ ای، شرایط جایگزینی متقاضیان مسکن‌مهر، در صورت فوت متقاضی قبل و بعد از از انعقاد قرارداد پیش‌فروش را اعلام کرد. طبق اعلامیه مذکور، درصورت فوت متقاضی مسکن مهر نحوه جایگزینی در این سامانه مطابق با شیوه نامه مقررات و قوانین جاری کشور باید عمل شود.

به عبارت دیگر در صورتی که متقاضی قبل از انعقاد قرارداد پیش فروش فوت کند و به شرط افتتاح حساب باشد، باید ثبت نام وکیل وراث با ارایه کلیه مدارک قانونی شامل وکالت نامه محضری،انحصار ورثه،گواهی فوت و احراز شرایط ۴ گانه مسکن مهر(سرپست خانوار بودن،۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا(تهران،پردیس) ،عدم مالکیت و عدم استفاده از تسهیلات دولتی اعم از واگذاری زمین و واحد مسکونی) و انتقال مانده حساب متوفی به حساب وکیل وراث باشد. همچنین در صورتی که فوت متقاضی بعد از انعقاد قرارداد پیش فروش باشد، انتقال قرارداد به نام وکیل وراث با ارایه مدارک قانونی شامل وکالت نامه محضری،انحصار ورثه و گواهی فوت افراد و ذینفعان مربوطه خواهد بود.

در صورت وجود هرگونه سوال و یا چالش پیرامون موضوع:
“طرح اقدام ملی مسکن و جایگزینی مسکن مهر در صورت فوت”
متقاضی با مشاوران و وکلای حرفه ای و متخصص ما در تماس باشید. هدف ما جلب رضایت شما و پاسخ گویی به پرسش های حقوقی شما عزیزان و همراهام همیشگی موسسه وکلای بین المللی بیان امروز است. پس به صورت برخط و یا حضوری با ما در تماس باشید.

1 دیدگاه در “جایگزینی – انتقال متقاضی مسکن مهر

  1. مهدیه گفت:

    سلام خسته نباشین من دردوره قبل ثبت نام مسکن مهرکردم ولی هیچ پیامی برام نیومد الان که میخوام ثبت نام کنم پیام میده نمیتونی باید قبلی رواستردادکنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *