بلاگ, متفرقه

خصوصیات وکیل پایه یک دادگستری

خصوصیات وکیل پایه یک دادگستری

خصوصیات وکیل پایه یک دادگستری

امروز به بررسی چالش شما مخاطبان عزیز بیان امروز درباره خصوصیات وکیل پایه یک دادگستری پرداختیم.

شکی نیست که یک انتخاب درست و موفقیت آمیز باید همواره از روی علم، دانش، آگاهی و شناخت باشد چه بسا در طول زندگی خود انتخاب های نادرستی داشتیم که منجر به شکست شده است ، به عنوان مثال انتخاب فردی نا مناسب به عنوان شریک زندگی یا خرید خانه ای که از انتخاب آن پشیمان شده ایم.

این واقعیت قابل انکار نیست که اگر در آن زمان با فردی خبره و آگاه مشورت می کردیم به احتمال خیلی زیاد راه درست را بر انتخاب می کردیم و درست ترین تصمیم را می گرفتیم و هیچگاه خودمان را سرزنش نمی کردیم.

باید قبول کرد که در مسائل حقوقی وکلا بیشتر از افرادی که تخصصی در مسائل حقوقی ندارند می توانند ما را برای پاسخگویی به چالش های حقوقی مان یاری کنند. مسائل حقوقی نیز مانند مسائل پزشکی بسیار پیچیده هستند که اگر بدون مشورت و بدون استفاده از وکلای متخصص انجام شود مشکلات جبران نا پذیری را در پی خواهند داشت. یک وکیل متخصص و مجرب می تواند چالش های حقوقی پیشروی مارا شناسایی کرده و برای حل آن ها ما را یاری نمایند.

وکیل پایه یک دادگستری

خصوصیات یک وکیل پایه یک دادگستری چیست؟

درکنار این مسئله تخصص و مجرب بودن وکیل هم یک اصل مهم است بارها از این موضوع مورد سوال قرارگرفته است که خصوصیات یک وکیل پایه یک دادگستری چیست؟ در همین راستا سعی داریم تا در مبحث پیش رو ویژگی های یک وکیل خوب را مورد بررسی قراردهیم و با آن ها آشنا شویم. ویژگی های یک وکیل خوب عبارتند از:

  1. آگاهی و تسلط وکیل به قوانین و به روز بودن اطلاعات او در زمینه های حقوقی. در حقیقت یک وکیل خوب نباید فقط به دانش گذشته ی خود اتکا کرده و از آن بهره ببرد. بلکه باید از اطلاعات به روز و تغییراتی که قوانین با آن ها مواجه شده اطلاع کامل داشته باشد. از سوی دیگر، یک وکیل خوب باید بتواند با مطالعه پرونده تحلیل علمی درست ارائه دهد.
  2. یک وکیل حرفه ای و مجرب باید حافظ اسرار موکل خود باشد. او باید تمام تلاش خود را برای محافظت کامل از اسرار موکل خود به کارگیرد. در حقیقت وکیل باید امانت‌دار اسرار موکل خود باشد و موکل باید وکیل را امین خود بداند.
  3. یک وکیل حرفه ای با توضیحاتی جامع و کامل مسیر درست قانونی و نحوه سپری شدن مراحل رسیدگی پرونده را برای موکل شفاف سازی می‌کند. هرگز با بیان موضوعاتی چون من اطمینان صد در صد می دهم به موکل خود امید واهی نمی دهد. تعهد وکیل به وسیله است نه تعهد به حصول نتیجه، او باید تمام تلاش خود را برای احقاق حق موکل خود انجام دهد اما نباید به او امید واهی برای پیروزی در پرونده را دهد.
  4. یک وکیل خوب پس از بررسی اسناد و مدارک ارائه شده و صحبت های لازم با موکل برای حل مشکل پیش آمده باید چندین راه حل قانونی را روی میز داشته باشد و با دید باز به موضوعات بنگرد. اگر وکیل خود را مقید به پیمودن یک راه کند ممکن است آن راه درست نباشد یا وقت زیادی برای حصول نتیجه داشته باشد.
  5. علاوه بر موارد ذکر شده، یک وکیل حرفه و متخصص باید بیانی گیرا و قلمی سنگین نیز داشته باشد.او باید بتواند به درستی و با اعتماد به نفس به دفاع از موکل خود در صحن مقدس دادگاه بپردازد.

موارد یاد شده کلیدی ترین موارد شاخص های موفقیت وکیل پایه یک دادگستری است.

شرایط آزمون وکالت

وکیل موفق کیست؟

حال این سوال مطرح می شود که وکیل موفق کیست؟

وکیل موفق کسی است که در کنار ویژگی های یاد شده با وجدان کاری خود در راستای احقاق حق کسانیکه حقشان تضییع شده است برآید. ضمنن منفعت مالی را در درجه ی پایین تر از وجدان کاری قراردهد. فرقی نمی کند که وکیل خانم یا آقا، سالخورده و یا جوان باشد. بلکه او باید بر طبق سوگند نامه خود، قوانین و مقررات را محترم شمرده و با شرافت و وجدان خود به احقاق حق بپردازد. وکیل موفق تمامی همت و تلاش خود را صرف احقاق حق موکل خود، بدون هیچ غرض ورزی و با وجدان و شرافت کاری خواهد کرد.

موسسه وکلای بین المللی بیان امروز با وکلای مجرب و تلاش گر خود همواره سعی در جلب رضایت موکلین عزیز و گرامی را داشته است . وکلا و مشاورین برجسته و متخصص موسسه وکلای بین المللی بیان امروز همواره وجدان و شرافت کاری خود را سرلوحه ی خدمت رسانی به شما همراهان گرامی قرارداده است.

هدف موسسه بیان امروز در بدو امر خدمت رسانی حرفه ای و در نظر گرفتن وجدان کاریست. این موسسه سالهاست که در راستای احقاق حق موکلین و مراجعین عزیز تمام تلاش خود را به کارگرفته است و در این راستا به همکاری با وکلا و مشاورین حقوقی حرفه ای در تمانی زمینه های داخلی و بین المللی پرداخته است. ما در موسسه بیان امروز بدنبال جلب رضایت و خدمت رسانی حرفه ای به شما عزیزان هستیم. برای اطلاعات بیشتر از نحوه ی اتخاذ وکیل و مشاوره ی حقوقی از طریق سایت، به صورت برخط و یا حضوری با همکاران ما در ارتباط باشید.

برای درخواست وکیل آنلاین روی تصویر زیر کلیک کنید.

درخواست وکیل | بیان امروز

بیستر بخوانید:

وکیل تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *