بلاگ, حقوق تجارت, مالکیت فکری

چرا باید برند خود را ثبت کنیم؟

 

در راستای پاسخ به این سوال که “چرا باید برند خود را ثبت کنیم؟” پاسخ ساده است زیرا یکی از کلیدی ترین عناصر جهت شناسایی کالا یا خدمات خود به مشتریان و علاقه مندان برندسازی و ثبت برند تجاری مورد نظر است است، حال هر چقدر این برند تجاری مورد نظر خلاقانه تر و جذاب تر باشد مشتریان بیشتری جذب کالا یا خدماتی که شما ارائه می دهید خواهند شد.

جهت پاسخ به سوال (چرا باید برند خود را ثبت کنیم؟) بسیاری از شما عزیزان در راستای آموزش ثبت برند و مراحل ثبت برند تجاری موسسه وکلای بین المللی بیان امروز قصد دارد در مبحث پیشرو نکات کلیدی مرتبط با این موضوع را با شما عزیزان مطرح نماید. برای ثبت برند تجاری خود بعد از آماده سازی مدارکی که توضیح داده خواهند شد، با پرکردن اظهارنامه ی مورد نظر برای ثبت برند تجاری در پایگاه اینترنتی مالکیت صنعتی مراحل ثبت برند تجاری آغاز می شود، این فرایند شامل:

استعلام برند قبل از ثبت برای اطمینان از طی شدن موفقیت آمیز پروسه ی ثبت برند، درج مشخصات فرد درخواست کننده ی ثبت، بارگذاری مدارک مورد نظر، بررسی و تایید اطلاعات و مدارک، تنظیم و ارسال اظهارنامه ی ثبت برند دریافت شماره ی اظهارنامه و در نهایت امضای نهایی به منزله ی تایید موارد مذکور است.

حال که بررسی اجمالی در راستای اینکه بدانیم “چگونه برند خود را ثبت کنیم” انجام دادیم، می خواهیم مدارک مورد نیاز را جهت ثبت برند را مورد بررسی قرار می دهیم:

حال که بررسی اجمالی در راستای اینکه بدانیم “چگونه برند خود را ثبت کنیم” انجام دادیم، می خواهیم مدارک مورد نیاز را جهت ثبت برند را مورد بررسی قرار می دهیم:

  1. پرکردن و تسلیم اظهارنامه برای ثبت برند مورد نظر
  2. ارائه ی مدارک شناسایی هویت اشخاص حقیقی و حقوقی
  3. بارگذاری نمونه علامتی که خواستار ثبت آن هستید
  4. ارائه ی مدارک مثبت فعالیت شما و هماهنگی آن با برندی که قصد ثبت آن را دارید
  5. برای اشخاص حقوقی (کپی جواز تاسیس بهره برداری، پروانه ساخت و یا هر گونه مجوز فعالیت)
  6. مهر شرکت
  7. پرداخت هزینه های ثبتی
  8. پرداخت هزینه های مربوط به اظهارنامه که این مبلغ میان اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است.

نکته: اگر برای ثبت علامت و برند تجاری خود به وکیل وکالت نامه داده اید وکالت نامه نیز یابد اراده شود.

سوال دیگری که ممکن است شما عزیزان و همراهان همیشگی موسسه وکلای بین المللی بیان امروز را دگیر کرده باشد، هزینه ثبت برند تجاری است.

هزینه ثبت برند تجاری چقدر است؟

 هزینه ثبت اظهارنامه بر اساس اینکه تعداد طبقات چقدر است و چه میزان کالا مدنظر شماست و اینکه متقاضی ثبت برند شخص حقیقی است یا حقوقی، متفاوت است. هزینه ی ثبت اظهارنامه (باتوجه به حقوقی یا حقیقی بودن متقاضی) در سال ۱۳۹۹ معادل ۲۴۰.۰۰۰-۴۸۰.۰۰۰ ریال است، که در صورت وجود هر طبقه ی اضافی بازهم باتوجه به حقیقی بودن یا حقوقی بودن شخص مبلغی به مبالغ مذکور اضافه خواهد شد که از ۴۰.۰۰۰ ریال تجاوز نخواهد کرد.

علاوه بر هزینه ی یاد شده هزینه ی آگهی تقاضای ثبت برند پس از بررسی اظهار نامه و عدم وجود مشکل برای ثبت برند نیز وجود دارد که باید پرداخت شود.

از گذشت یک ماه از چاپ آگهی تقاضای برند تجاری، نوبت به پرداخت حق الثبت علامت تجاری مورد نظر در پایگاه است. پس از پرداخت هزینه های یاد شده آخرین هزینه ای که باید پرداخت شود، هزینه ی آگهی ثبت برند در روزنامه ی رسمی است.

در میان مباحث یاد شده دو نکته کلیدی وجود دارد که باید آن ها را به خاطر داشته باشید:

نکته ی نخست این است که اگر در مواردی مانند تهیه مدارک و اطلاعات لازم و تکمیل دقیق اظهارنامه و مواردی مانند آن دچار خطا و یا اشتباه شده باشید، با اخطار رفع نقص رو به رو خواهید شد و در اینصورت ۳۰ روز زمان دارید تا موارد مطروحه، اشکالات و نواقص اعلامی را برطرف نمایید، در غیر اینصورت و عدم اصلاح موارد مطروحه اظهارنامه شما رد خواهد شد.

نکته دوم در صورت رد اظهار نامه ی ثبت علامت تجاری به دلیل وجود مشابهت با برندی دیگر، مانند فرصتی که برای رفع اشکالات در اخطار رفع نقص ذکر شد، ۳۰ روز زمان دارید تا از طریق سامانه ی اداره ی مالکیت نسبت به رد اظهارنامه اعتراض نمایید.

در پایان لازم به ذکر است چنانچه با مطالعه موارد فوق همچنان سوالی در رابطه با مراحل ثبت علایم تجاری، طبقه بندی و استعلام برند، نحوه صحیح تنظیم اظهارنامه علامت و .. دارید می توانید به راحتی ضمن تماس با موسسه وکلای بین المللی بیان امروز با کارشناسان خبره ثبتی و وکلای پایه یک باتجربه ما در موسسه مشاوره داشته باشید و از راهنمایی های افراد با سابقه در این زمینه بهره ببرید.

تیم وکلا، مشاوران و کارشناسان مجرب موسسه وکلای بین المللی بیان امروز با سالها تجربه و کسب موفقیت های بسیار در زمینه ی ثبت برند و علایم تجاری می توانند شما را برای ثبت برند و علایم تجاری که در جهت پبشبرد موفقیت آمیز کسب و کارتان راهنمایی کنند و در پروسه  ثبت برند و علامت تجاری همواره همراه شما خواهد بود، ثبت علایم تجاری مورد نظر خود را به موسسه ما بسپارید. آنچه در تخصص ماست جلب رضایت تمام و کمال شما همراهان و عزیزان گرامی با ارائه حرفه ای ترین خدمات است.

بیشتر بخوانید:

لوگو یا علامت تجاری چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *