بلاگ

شرایط و چگونگی ثبت شرکت در یونان

شرایط و چگونگی ثبت شرکت در یونان
ثبت شرکت یکی از مراحل اساسی در توسعه یک کسب و کار در فرآیند سرمایه‌گذاری است. در واقع از این مجراست که یک کسب و کار قدم‌های خود برای ورود به یک فضای اقتصادی خارجی را مستحکم می‌کند. یونان طی سالهای اخیر موفق شده است از نظر اقتصادی، به رشد بسیار زیادی دست یابد و از این رو به یکی از اهداف کسب و کاری برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت تبدیل شده است.

اما در این فرآیند باید به سوالاتی اساسی پاسخ داده شود. سوالاتی که باید در فرآیندی مشخص و حقوقی مورد بررسی و مداقه قرار گیرند تا ریسک اقتصادی و تجاری کسب و کارها به حداقل رسد. این سوالات عبارتند از شرایط ثبت شرکت در یونان  چیست؟ آیا برای ثبت کردن شرکت در کشور یونان باید از قوانین خاصی پیروی کرد؟ از نظر قانون کشور ما آیا این مسیر دشوار است یا خیر؟ ما قصد داریم در این مقاله برخی از ابهامات شما در این زمینه را برطرف سازیم.

مهمترین شرایط ثبت شرکت در یونان 

مزایایی همچون نیروی کار ارزان، پایین بودن قیمت ملک در یونان و امکان اخذ اقامت این کشور پس از ثبت شرکت، منجر شده تا افراد زیادی به سراغ ثبت شرکت یونان روند. از طرف دیگر، یونان در حال گسترش زیرساخت‌های حمل و نقل خود همچون قطار، بنادر و جاده های خود است تا بتواند بیش از پیش وارد بازار تجارت جهانی شود. اما برای ثبت شرکت در یونان، لازم است برخی شرایط خاص توسط سرمایه گذاران مد نظر قرار گیرد. از جمله:

  • امکان ثبت شرکت در کشور یونان با یک یورو وجود دارد، اما بهتر است برای انجام این کار حداقل میزان هزینه ثبت شرکت یعنی ۱۰۰۰ یورو به عنوان آورده شرکت، در نظر گرفته شود.
  • سرمایه گذاران برای ثبت شرکت، باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند.
  • برای ثبت شرکت یونان، حداقل یک سهامدار لازم است.
  • شرکتی که در یونان به ثبت می رسد، باید دارای یک دفتر ثبت شده باشد. زیرا تمامی نامه ها و اطلاعیه ها از طرف سازمان های ذیربط، به آدرس شرکت ارسال خواهند شد.
  • باید برای ثبت شرکت در یونان یک طرح تجاری یا بیزینس پلن ارائه نمود.
  • باید برای ثبت شرکت در کشور یونان اساسنامه شرکت به زبان یونانی تنظیم شود.
  • شرکت ثبت شده در یونان باید دارای شماره شناسایی مالیاتی (TIN) باشد.

برای ثبت شرکت در یونان می توانید درخواست خود را از طریق این لینک ارسال نمایید: ثبت شرکت

چه نوع شرکتی می توان در یونان ثبت کرد؟ 

سرمایه گذاران می توانند بسته به نوع کسب و کاری که دارند و یا بیزینس پلنی که تهیه کرده اند، اقدام به ثبت شرکت خاصی در یونان نمایند. از جمله شرکت هایی که می توان در کشور یونان به ثبت رساند، عبارتند از:

  1. شرکت های خصوصی
  2. شرکت های مشارکتی
  3. شرکت های با مسئولیت محدود
  4. شرکت های سهامی عام
  5. دفتر نمایندگی
  6. دفتر شعبه

چگونگی ثبت شرکت در یونان

افرادی که تمایل دارند از طریق ثبت شرکت در کشور یونان به این کشور مهاجرت کنند، نیاز دارند تا در مورد قوانین این کشور و نحوه ثبت شرکت در یونان اطلاعات لازم را کسب کنند. در حالت معمول، بهترین راهکار برای کسب اطلاعات، مراجعه به موسسات حقوقی – مهاجرتی معتبر است. با این حال ما به صورت جزئی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

کشور یونان هم همچون دیگر کشورها، برای ثبت شرکت، قوانین خاصی دارد. از قوانین اولیه این کشور، داشتن حداقل ۲۵۰ هزار یورو سرمایه اولیه برای اقامت و آغاز فرایند ثبت شرکت است. البته این میزان هزینه، بسته به نوع شرکت انتخابی تغییر خواهد کرد. پس بهتر است در این زمینه از افراد متخصص اطلاعات کسب کنید.

بیشتر بخوانید: ثبت شرکت در آلمان

سخن پایانی

از آنجایی که سرمایه گذاری و ثبت شرکت در یونان مقرون به صرفه است و نیاز به هزینه زیادی ندارد، سرمایه گذاران زیادی هر ساله تصمیم به انجام این کار می گیرند. کارشناسان و وکلای متخصص ما در شرکت بین المللی حقوقی، به شما در این زمینه اطلاعات لازم را ارائه می کنند. می توانید با برقراری ارتباط با کارشناسان ما، برای تاسیس و ثبت شرکت در هر کشور اروپایی، اطلاعات لازم را کسب کنید. بدون شک ثبت شرکت زیر نظر یک وکیل و حقوقدان مجرب، می تواند فرایند کار را برای شما مطمئن تر و آسان تر نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *