بلاگ, حقوق تجارت, دسته‌بندی نشده, مالکیت فکری

انتقال نام مالک علامت تجاری

contract bank

یکی از خدمات تخصصی ما در بیان امروز، انتقال مالکیت علامت تجاری است که تا امروز حدود ۵۰ پرونده موفق در این زمینه داشته ایم.

گاهی افراد پس از ثبت علامت تجاری خود، به دلایل مختلف از جمله استفاده نکردن از آن علامت یا درخواست افراد با قیمت مناسب تصمیم به انتقال علامت تجاری خود می گیرند.

تغییر در مالکیت ثبت علامت تجاری یا علامت فردی و جمعی یا حق مالکیت ناشی از تسلیم اظهارنامه مربوط، اصولاً امکان پذیر است و به درخواست کتبی هر ذینفع، درصورتی که مدت اعتبار آن منقضی نشده باشد، از اداره مالکیت صنعتی انجام خواهد شد و به ثبت خواهد رسید.

چرا باید برند خود را ثبت نیم؟

طبق ماده ۴۸ و ۴۹ این امر پذیرفته شده است؛

ماده ۴۸ – هرگونه تغییر در مالکیت اختراع‌، ثبت طرح صنعتی یا ثبت علائم تجاری یا علامت جمعی یا حق مالکیت ناشی از تسلیم اظهارنامه مربوط‌، به درخواست کتبی هر ذی‌نفع از اداره مالکیت صنعتی انجام شده و به ثبت می‌رسد و جز درمورد تغییر مالکیت اظهارنامه‌، توسط اداره مذکور آگهی می‌شود. تأثیر این گونه تغییر نسبت به اشخاص ثالث منوط به تسلیم درخواست مذکور است‌.تغییر در مالکیت ثبت علامت یا علامت جمعی درصورتی که در مواردی مانند ماهیت‌، مبدأ، مراحل ساخت‌، خصوصیات یا تناسب با هدف کالاها یاخدمات سبب گمراهی یا فریب عمومی شود، معتبر نیست‌. هرگونه تغییر در مالکیت ثبت یک علامت جمعی یا مالکیت اظهارنامه مربوط به آن منوط به موافقت قبلی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌باشد.
‎‎‎ماده ۴۹ – هرگونه تغییر در مالکیت نام تجاری باید همراه با انتقال مؤسسه یا بخشی از آن که با نام مزبور شناخته می‌شود، صورت پذیرد.

در صورتی که می خواهید انتقال نام مالک علامت تجاری را ما برای شما انجام دهیم مدارک زیر را برای ما ارسال کنید و بقیه کار را به بسپارید:

۱-تمامی مدارک ثبت برند شامل روزنامه آگهی تقاضا، گواهینامه ثبت برند، آگهی رسمی
۲-کارت ملی و شناسنامه مالک قدیم
۳-کارت ملی و شناسنامه مالک جدید
۴-مدارک دال بر رشته فعالیت برای مالکیت جدید برند
۵-صلح نامه تنظیم شده در دفتر خانه اسناد رسمی بعد از اخذ نامه های مربوط به استعلام نقل و انتقال برند
۶-شماره اظهارنامه، شماره ثبت برند و رمز ورود به سامانه
۷-انتقال قهری علامت با رعایت مقررات توسط ورثه و با ارائه رونوشت مصدق گواهی انحصار وراثت با تعیین سهم الارث به ثبت می رسد.
۸-مدارک نمایندگی قانونی، )در صورت موجود بودن )
۹-رسید مربوط به پرداخت هزینه ها
در درخواست کتبی برای انتقال باید نکات ذیل صریحاَ قید شود:
۱-شماره و تاریخ ثبت علامت در ایران
۲-اسم و نشانی و تابعیت منتقل الیه ( مالک جدید ) یا نماینده قانونی وی ، در صورت وجود.
۳-در صورت انتقال جزئی ، بیان کالاها و خدماتی که علامت نسبت به آن ها منتقل شده است.

وفق ماده ۱۴۰ آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات ،اگر انتقال راجع به قسمتی از کالاها یا خدمات موضوع علامت ثبت شده باشد،خروج آن از مالکیت مالک اولیه علامت، به صورت مشخص در پی علامت ثبت شده در دفتر ثبت علامت تجاری، ثبت و چنانچه با انتقال مزبور طبقه ، یا طبقاتی کلاَ از حیطه علامت ثبت شده خارج گردد، در این صورت به آن طبقه یا طبقات شماره یا شماره های فرعی به تعداد طبقات مزبور تعلق می گیرد و هر گاه انتقال صرفاَ مربوط به کالاها یا خدمات ، بدون انتقال کلی طبقه مربوط واقع شده باشد، بدواَ به طریق فوق شماره گذاری شده و پس از آن شماره فرعی از شماره فرعی طبقه مرتبط محسوب و به همین طریق به دنبال علامت ثبت شده درج می گردد.
تبصره ۱- هر گاه انتقالات موضوع این ماده در دفتر متمم منعکس گردد، می بایست به شماره ثبت اصلی علامت ثبت شده و صفحه و دفتر مربوط اشاره شود.
تبصره ۲-در صورت انتقال جزیی کالاها و خدمات موضوع علامت، مدت اعتبار بخش منتقل شده نمی تواند بیشتر از مدت اعتبار باقی مانده علامت ثبت شده در گواهی نامه ثبت آن باشد.
تبصره ۳- در صورت انتقال جزیی کالاها و خدمات موضوع علامت، منتقل الیه می تواند درخواست صدور گواهی نامه علامت برای مدت باقی مانده از دوره اعتبار علامت ثبت شده را نماید.
تبصره ۴- چنانچه علامت ثبت شده در موعد مقرر تمدید نگردد، مانع از تمدید علامت برای آن دسته از کالاها و خدماتی که قبل از موعد تمدید جزئاَ منتقل شده اند، نخواهد بود.
تبصره ۵- نقل و انتقالات جزیی کالاها و خدمات موضوع علامت باید در ظهر آخرین گواهی نامه معتبر علامت نیز منعکس گردد.
جهت هرگونه نقل و انتقالات و انتقال برند یا اجاره برند اخذ موافقت سازمان مالکیت معنوی لازم می باشد و دفاتر اسناد رسمی از اداره مالکیت معنوی استعلام می گیرند  و پس از تنظیم سند انتقال در دفتراسناد رسمی مراتب در  مرجع ثبت نقل و انتقال برند،منعکس شود. همچنین حتما باید سند رسمی مربوط به این انتقال یا اجازه اخذ به اداره مالکیت معنوی ارسال شود.

بنابراین اگر قصد دارید نام مالک علامت تجاری خود را تغییر دهید می توانید مدارک مذکور را برای ما ارسال کنید یا از مشاوره رایگان ما با کارشناسان مالکیت فکری بیان امروز استفاده کنید.

بررسی ثبت علامت تجاری و اهمیت آن در کسب و کارها

 


موسسه حقوقی بیان امروز، در زمینه حقوق کار در ایران به ارائه خدمات به اشخاص خارجی و ایرانی حقیقی و حقوقی می پردازد. از جمله این خدمات میتوان به مشاوره در زمینه قوانین کار و تأمین اجتماعی، تنظیم قرارداد استخدام، خدمات مشاوره پیرامون بیمه تأمین اجتماعی و داوری در اختلافات احتمالی پیش از ارجاع امر به محاکم در این نوع موضوعات اشاره کرد. این موسسه حقوقی با بهره مندی از وکلای پایه یک دادگستری و مشاوران حقوقی مجرب و متخصص، آماده ارائه خدمات حقوقی مورد نیاز در زمینه حقوق کار در ایران است.

همچنین جهت اخذ وکیل، تنظیم و بررسی قرارداد و اخذ نوبت مشاوره کلیک کنید.

بیان امروز در گفتینو و واتساپ آماده ارائه مشاوره رایگان به شماست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *