بلاگ, مالکیت فکری

ثبت علامت تجاری در آلمان(صفر تا صد)

راهنمای جامع ثبت علامت تجاری در آلمان-موسسه وکلای بین الملل بیان امروز

راهنمای جامع ثبت علامت تجاری در آلمان

چطور و چگونه علامت تجاری خود را در آلمان ثبت کنیم؟ می‌دانیم که راه‌اندازی و شروع کسب‌ وکار کاری است بس دشوار و پرریسک؛ اما دانستن این نکته حائز اهمیت است که زنده ماندن و رشد کسب ‌و کار در شرایط اقتصادی و رقابتی این روزها به مراتب سخت‌تر است. یکی از نکات مهم برای زنده نگه داشتن یک بنگاه اقتصادی، ثبت علامت تجاری بر اساس کالا و خدماتی است که در یک کسب و کار ارائه می شود.

علامت تجاری(برند)، هویت کسب ‌و کار شماست؛ مصرف‌کنندگان از طریق علامت تجاری با خدمات و محصولات شما ارتباط برقرار خواهند نمود. بنابراین، حفظ علامت تجاری در مقابل سواستفاده و کپی آن توسط سایر رقبای تجاری امری است حیاتی و ضروری.

هر کسب و کاری نیاز دارد که علامت تجاری خود را در داخل کشور ثبت نماید و تلاش خود را جهت حفظ آن از طرق قانونی داشته باشد. شما می توانید جهت ثبت علامت تجاری در داخل کشور، بر روی لینک کلیک  کنید. چنانچه در حوزه صادرات و واردات فعالیت می‌کنید یا نیاز دارید در کشورهای دیگر علامت خود را ثبت نمائید، لازم است از طریق کنوانسیون اقدام به ثبت علامت در ایران نموده و با اولویت قادر باشید در کشورهای عضو کنوانسیون اقدام به ثبت علامت تجاری خود در خارج از کشور نمائید و یا حتی بصورت مستقل کشور محل فعالیت کسب و کار خود را پیدا کنید و مستقیم در کشور مقصد اقدام به ثبت علامت نمائید که در صورت صادرات محصول یا تولید آن در کشور مقصد قادر باشید در مقابل رقباء از آن حفاظت نمائید.

ثبت علامت تجاری در کشور خارجی، از بروز اختلافات و دعاوی احتمالی و صرف وقت و هزینه‌ی مضاعف جهت احقاق حقوق تضییع‌شده‌تان جلوگیری می‌نماید. در این راستا، یکی از کشورهایی که هم به لحاظ تجاری، مقصد بسیاری از کسب ‌و کارهاست و هم به لحاظ فرآیند ثبت علامت، ساده است، کشور آلمان می باشد که در محتوای دیگر شما می توانید با مزایای کشور آلمان نسبت به کشورهای دیگر مطلع شوید.

در مطلب پیش رو سعی داریم، به اختصار در خصوص ثبت علامت تجاری در آلمان توضیح دهیم. فراموش نکنید که کارشناسان ما در دپارتمان حقوق مالکیت فکری بیان امروز، پاسخگوی سوألات احتمالی شما در این زمینه خواهند بود. جهت اخذ مشاوره رایگان از طریق لینک زیر اقدام نمائید.

دریافت مشاوره حقوقی آنلاین

علامت‌های تجاری قابل ثبت در آلمان کدامند؟

همچون قانون ایران که چارچوب خاصی برای علامت‌های قابل ثبت در نظر گرفته است، قانون آلمان نیز اعلام داشته علائمی قابل ثبت هستند که در قالب کلمات، حروف، شمارگان، تصاویر، رنگ‌آمیزی‌ها، هلوگرام‌ها، اصوات و نمادهای مولتی‌مدیا باشند .

 

چه علامت‌هایی قابل ثبت در آلمان نیستند؟

مهم‌ترین نکته در ثبت علامت تجاری، این است که تمایزدهنده باشد. در واقع، شما علامت تجاری را انتخاب می‌کنید تا مصرف‌کننده بتواند محصول یا خدمت شما را از سایر خدمات و محصولات تمیز دهد؛ لذا، علامت‌هایی در کشور آلمان قابل ثبت نیستند که:

  • ویژگی تمایزدهنده نداشته باشند؛
  • توصیفی باشند؛
  • پیش‌تر توسط رقبایتان استفاده شده باشد (بنابراین، جست‌وجوی علامت‌های سایر رقبا در کشور آلمان، از اقدامات مهم پیش از ثبت است)؛
  • مغایر با سیاست عمومی یا اصول اخلاقی پذیرفته‌شده در کشور آلمان باشد؛
  • فریبنده باشد؛ به این معنی که در خصوص ماهیت، کیفیت یا مبدأ علامت سبب گمراهی مصرف‌کننده شود؛
  • منحصراً شامل شکلی است که از ماهیت کالا ناشی می‌شود و به این ترتیب برای به دست آوردن یک نتیجه فنی یا دادن ارزش اساسی به آن محصول یا خدمت ضروری باشد.

الزامات ثبت برند تجاری در آلمان

جهت ثبت علامت تجاری در آلمان باید:

  • مدارک هویتی خود را ارائه نمایید؛
  • لیست کالا و خدمات مورد نظر خود را ارائه نمایید؛
  • هزینه‌ی ثبت علامت تجاری در آلمان را پرداخت نمایید.

فارغ از سه نکته‌ی بالا، می‌دانید که زبان کشور آلمان انگلیسی نیست و فرآیند ثبت در اداره ثبت اختراعات آلمان به زبان آلمانی انجام می‌شود. بنابراین داشتن وکیل باتجربه و متخصص در این مسیر از الزامات است، که می‌توانید با مراجعه به وکلای همکار ما در آلمان ثبت علامت خود در آلمان را انجام دهید.

فرآیند و هزینه‌ی ثبت علامت تجاری در آلمان

فرآیند ثبت برند در آلمان حدود شش ماه زمان خواهد برد، که در تمام طول این مسیر شش‌ماهه ما همراه شما هستیم.

هزینه ثبت علامت، یا همان اپلیکیشن‌فی اداره علامت آلمان به طور معمول۳۰۰ یورو برای سه طبقه کالا است؛ بابت طبقات مازاد هزینه‌ای مضاعف اخذ خواهد شد. ضمن اینکه هزینه ثبت علامت جمعی ۹۰۰ یورو برای سه طبقه کالا است. اما همچنان باید این نکته را در نظر داشته باشید که، هزینه‌ی ثبت در طبقات مختلف متفاوت است؛ و ممکن است مبلغ مذکور تغییر نماید.

اعتبار علامت تجاری ثبت‌شده‌ی شما در آلمان ده سال است، که این مدت برای دوره‌های ده ساله‌ی دیگر قابل تمدید می‌باشد.

پس از انجام مراحل اداری ثبت علامت تجاری ، علامت شما به مدت سه ماه در روزنامه رسمی منتشر خواهد شد، تا چنانچه شخص یا اشخاص حقیقی یا حقوقی معترض به ثبت این علامت باشند، بتوانند اعتراض خود را به اداره ثبت علامت کشور آلمان ارائه نمایند. چنانچه مراحل انتخاب و طراحی علامت تجاری خود و جست‌وجو در پایگاه‌های داده‌ی آلمانی را به خوبی و درستی طی کرده باشید، به راحتی این مرحله را طی خواهید نمود. اما اگر به هردلیلی، از کارشناسان این حوزه راهنمایی دریافت نکرده باشید احتملاً این مرحله، زمانبر و پرچالش خواهد بود و حضور وکیل باتجربه حقوق مالکیت فکری در آلمان کنارتان ضروری است.

البته، فراموش نکنید که حتی در فرآیند ثبت علامت تجاری در ایران نیز مواجهه با اعتراض اشخاص ثالث، پس از انتشار آگهی تقاضا در روزنامه رسمی، امری محتمل و معمول است.

برخلاف سایر کشورها، پاسخ به اعتراض شخص ثالث در این مرحله اجباری نیست. با این حال، از آنجاکه شخص معترض مختار به ثبت اعتراض خود در اداره علامت یا دادگاه فدرال آلمان است، بهتر است متقاضی ثبت از طریق وکیل خود راهی برای حل اختلاف از طریق صلح یا داوری بیابد.

در این خصوص نیز می‌توانید از مشاوره همکاران ما در دیوان داوری بیان امروز بهره‌مند شوید.

تیم وکلا، مشاوران و کارشناسان مجرب موسسه وکلای بین‌المللی بیان امروز با سالها تجربه و کسب موفقیت‌های بسیار در زمینه‌ی ثبت برند و علائم تجاری، می‌توانند شما را برای ثبت برند و علایم تجاری خود در کشور آلمان، راهنمایی کنند و در پروسه  ثبت برند و علامت تجاری همواره همراه شما خواهد بود، ثبت علائم تجاری مورد نظر خود را به موسسه ما بسپارید. آنچه در تخصص ماست جلب رضایت تمام و کمال شما همراهان و عزیزان گرامی با ارائه حرفه‌ای‌ترین خدمات است.

در مورد ثبت علامت تجاری بیشتر بخوانید:

چرا باید برند خود را ثبت کنیم؟

ثبت اظهارنامه علامت تجاری با مالک ایرانی

انتقال نام مالک علامت تجاری

درخواست مشاوره حضوری با وکیل

درخواست وکیل آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *