بلاگ

سفیر برند کیست؟

سفیر برند کیست؟

تعریف سفیر برند

سفیر برند نماینده یک برند، محصول، رویداد و یا خدمات است.

سفیر برند است که با محبوبیت و اعتبار بالایی که میان مخاطبان خود و مشتریان آن برند دارد، تلاش می کند تا افراد را جذب کند. مخاطبانشان را به تعامل با برند و خرید از آن تشویق می کند و  برای برند اعتمادسازی می کند.

 

هدف از همکاری با سفیر برند چیست؟

هدف از به کار گیری سفیر، افزایش فروش، معرفی برند و تبلیغ کسب وکار مربوط به برند است. در واقع برندهای بزرگ با استفاده از سفیر برند در تبلیغات خود، از اعتبار و محبوبیت سفیر به نفع خودشان استفاده می کنند.

 

تفاوت سفیر و بازاریاب در چیست؟

تفاوت اصلی بین سفیر و بازاریاب، در میزان مشهور بودن فرد است. بازاریابان خیلی مهم نیست که چهره های مشهوری باشند؛ چرا که باید از طریق استراتژیک های بازاریابی، محصول را تبلیغ کنند؛ اما سفیر بهتر است که اطمینان افراد را جلب کند.

 

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد قرارداد بازاریابی

 

کدام افراد نقش سفیر برند را ایفا می کنند؟

 

۱.اینفلوئنسرها و سلبریتی ها

شناخته شده ترین نوع سفیران برند، اینفلوئنسرها و سلبریتی ها  هستند. تعداد زیادی از این افراد در رسانه های اجتماعی همچون اینستاگرام، تیک تاک و یوتیوب فعالیت دارند. طبق نتایج نشان داده شده، این افراد تاثیر فوق العاده زیادی روی مردم می گذارند؛ چرا که به خوبی توانسته اند اعتماد مشتریان را به خود جلب کنند. همچنین تمامی قشرهای جامعه از آن ها تاثیر می گیرند؛ بنابراین سفیران خوبی برای کسب وکارهای کوچک و بزرگ هستند.

 

۲.سفیران مشتری

آن ها مشتریانی به شدت راضی از محصولات و خدمات برند شما هستند که حاضر شده اند داوطلبانه دیگران را به خرید از شما تشویق کنند.جالب است بدانید که این افراد بدون دریافت هزینه و کاملا خود به خود، از ویژگی های مثبت شما تعریف می کنند.

 

۳.سفیران متخصص

گاهی اوقات کسب وکارها آن قدر تخصصی هستند که جامعۀ مخاطبشان بیشتر شامل افرادی می شود که به همان حوزۀ تخصصی علاقه دارند. منطقی ست که افراد متخصص در هر حوزه از قدرت نفوذ زیادی برخوردار بوده و از بازدهی مناسبی برای تبلیغ و اثر گذاری برخوردار هستند.

 

حوزه های فعالیت سفیر

 

۱.در ایونت و رویدادها

نمایشگاه های داخلی و بین المللی، افتتاحیه ها و اختتامیه ها و رویدادهای خیریه …

 

۲.در شبکه های اجتماعی

در قالب استوری، کلیپ، لایو اینستاگرامی و …

 

۳.در بیلبورد

 

۴. در تبلیغات تلوزیونی

 

اهمیت تنظیم قرارداد سفیر برند

 

مدت قرارداد

از آنجا که قرارداد های سفیر برند معمولا برای مدت های نسبتا بلندی منعقد می شوند، باید به طور مشخص مدت همکاری طرفین در قرارداد ذکر شود.

مبلغ قرارداد

با توجه به روش های مختلف پرداخت به سفیر برند مثل مبلغ مقطوع، پرداخت درصدی (پورسانتی) و … شایسته است تا طرفین موضع خود را در این خصوص تبیین نمایند.

تنظیم تعهدات سفیر

اینکه در چه بستر و رسانه ای سفیر باید حضور یابد و اینکه چه مقدار و به چه کیفیتی به ارائه ی خدمات بپردازد، باید به طور تفصیلی تنظیم شود. برای نمونه شاید سفیر متعهد شود تا در مکان های عمومی از کالای برند استفاده کند و با مراجعین و مصرف کنندگان حضوری گفتگو داشته باشد. معمول است که سفیر در قرارداد سفیر برند قرارداد هایی نظیر عدم افشای اسرار تجاری برند و حفظ محرمانگی اطلاعات نیز امضاء می کند.

تنظیم تعهدات برند

فراهم کردن شرایط همکاری با سفیر مانند دسترسی به محصولات و کالاها، ارائه آموزش ها و طرز استفاده ها، بیان دقیق انتظارات برند و شرکت از سفیر، هزینه ها و اقدامات مربوط به ایاب و ذهاب سفیر باید مشخص گردد. معمول است که قرارداد های مربوط حق تصویر نیز امضاء می شود.

نحوه فسخ قرارداد

در صورت نقض عهد هر یک از طرفین نسبت به آنچه که بدان متعهد هستند ضمانت اجراهایی در اختیار طرف مقابل قرار می گیرد؛ نظیر خسارات قراردادی، تعدیل قرارداد، فسخ و انفساخ و …

بدون شک تنظیم قرارداد سفیر برند،نیازمند شناخت ابعاد قانونی و حقوقی این قرارداد است .برای در اختیار داشتن یک قرارداد کاربردی و مناسب ،لازم است که با تیم حقوقی مجرب مشورت حاصل گردد. تیم وکلا،مشاوران و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی وکلای بین المللی بیان امروز باسالها تجربه وکسب موفقیت های بسیار، میتواندد شمارا برای تنظیم هرگونه قرارداد،راهنمایی کنند و درپروسه مذاکره ،تنظیم پیش نویس و عقد قرارداد سفیر برند همراه شماخواهند بود،آنچه در تخصص ماست جلب رضایت تمام وکمال شماهمراهان و عزیزان گرامی با ارائه حرفه ای ترین خدمات است .

 

محصولات مرتبط: قرارداد سفیر برند و قرارداد بازاریابی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *