بلاگ

توسعه کسب و کارها در اقتصاد یونان

توسعه کسب و کارها در اقتصاد یونان
یونان از بحران کووید-۱۹ به خوبی بازگشته است و رشد اشتغال قابل توجهی را سپری می‌کند. افزایش سرمایه گذاری ها و صادرات، اقدامات حمایتی دولت، اجرای بسته بازیابی و تاب‌آوری یونان ۲.۰ و اصلاحات دهه گذشته باعث رشد اقتصاد یونان بعد از مشکلات مربوط به بدهی‌ها گردیده. حفظ شتاب اصلاحات، تکمیل بازسازی سلامت بانک‌ها و ادامه تلاش‌ها برای بهبود فضای کسب‌وکار می‌تواند تضمین کند که بهبودی پایدار در بلندمدت برای کشور یونان ادامه دارد. این امر همچنین باعث می‌شود برنامه‌های دولت یونان به منظور افزایش بیش از پیش استانداردهای زندگی مورد وثوق و حمایت قرار گیرد. البته مانند بسیاری از مناطق دیگر، تغییرات آب و هوایی در حال حاضر معیشت و رفاه در یونان را مختل کرده است.

کسب و کار در یونان

یونان، کشوری در جنوب شرق اروپا، با ویژگی های غنی فرهنگی-تاریخی و با آب و هوای مناسب و شبیه به ایران است؛ این کشور در حال توسعه اقتصاد خود و پیمودن مسیر پیشرفت می‌باشد و هرساله از نیرو‌های متخصص و با پشتکار خارجی استقبال می‌کند. بالاخص که باید توجه شود یونان مقصد قابل توجهی برای بسیاری از صاحبان کسب و کار به منظور توسعه آن کسب است.

از منظر توسعه کسب و کار حضور یونان در منطقه شینگن و اتحادیه اروپا و استفاده از قوانین و مقررات اروپایی و شرایط و منافع مدنظر، بالاخص برای توسعه کسب و کارها، از مواردی است که باعث شده این کشور تاریخی و قدیمی در راستای توسعه کسب و کار تبدیل به یکی از مناطق مهم و قابل توجه صاحبین کسب و کار ایرانی شده باشد. به همین خاطر لازم است صاحبین کسب و کار با قوانین و مقررات اقتصادی و تجاری یونان و اتحادیه اروپا و همچنین مقررات حضور در این کشور مطلع شوند.

در واقع این بحث در مورد بازار کار یونان نیز قابل بررسی است. به هر روی برای راه یافتن به مسیر شغلی در کشور یونان نیاز است که ویزای کاری این کشور را دریافت کنید که نهاد مسئول آن وزارت امور خارجه کشور یونان است و شهروندان خارجی می‌توانند با مراجعه به سفارت و یا کنسولگری‌ها، نسبت به اخذ آن اقدام کنند. البته مناسب است که در مورد شرایط این فرایند مواردی همچون برخورداری از حداقل ۱۶ سال سن، سلامتی جسم و روان و مدارک تأییدیه آن، تسلط به زبان‌های انگلیسی و یونانی و توانایی پرداخت متوسط هزینه ۵۰۰۰ یورو را به یاد داشت. این کشور متناسب با نرخ بیکاری و منابع خود، بطور سالانه لیستی از مشاغل مورد نیاز را همانند حسابدار، مدیر حسابداری، مدیر مالی، تحلیلگر مالی، خزانه دار شرکت، منشی، پذیرش، مدیر دفتر ، دستیار اداری، عکاس، طراح گرافیک ، خلبان، مهماندار، مهندس هوا فضا، معمار، مدیر پروژه، مهندس عمران، مهندس برق، مهندس مکانیک، معلم،‌ مترجم، آشپز، کارهای مدیریتی و تجاری تخصصی اعلام می‌دارد.

البته برای شروع فعالیت در هریک از زمینه‌های مذکور اشخاص باید از طریق پیشنهاد شغلی (Job offer) اقدام کنند. در این حالت فرد باید پیشنهاد کاری در یونان داشته باشد و طی این فرایند، کارفرمای یونانی موقعیت شغلی را برای سه ماه آگهی می‌کند، اگر در فاصله این سه ماه متقاضی مورد نظر در اتحادیه اروپا یافت نشد، کارفرما می تواند آگهی خود را برای متقاضیان غیر اروپایی تمدید کند. در روش دیگری نیز ممکن است  جوینده کار به کشور یونان سفر کند و طی ۶ ماه اجازه دارد شغل مناسبی برای خود پیدا کند.

بیشتر بخوانید: شرایط و چگونگی ثبت شرکت در یونان

 

متخصصان و مشاوران ما در موسسه حقوقی وکلای بین المللی بیان امروز،‌ پاسخگوی سوالات حقوقی متقاضیان و موکلین راجع به سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار در یونان و سایر کشورهای اروپایی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *